Peter Lindbergh, jedan od najvećih fotografa današnjice, otac supermodela i virtuoz modne fotografije, preminuo je u 75. godini života. Tim povodom prisjećamo se njegove izložbe i njegovog gostovanja u Zagrebu 2014. godine.

Galerija +0 Peter Lindbergh

Na njegov crno-bijeli pijedestal uvijek dolazi ljepota žene, njezina ranjivost i snaga, dok je njoj u službi moda sporedni rekvizit. Izložba nazvana Images of Women & The Unknown u zagrebačkom Domu hrvatskih likovnih umjetnika 2014. godine prikazala je 150 fotografija ovog vizionara ispunjenih ljubavlju prema ženstvenosti.

Zašto bih fotografirao osobu i onda joj oduzeo sve ono što čini njegovu osobnost? Ako želite savršeno glatku kožu, slikajte dječju guzu, stav je prema fotošopiranju koji je Peter Lindbergh već pri prvom susretu s novinarima povodom otvaranja njegove zagrebačke izložbe "Images of Women &Unknown" u svibnju 2014. godine u kružnom  Meštrovićevom paviljonu podijelio s okupljenima.

Ne proživljava se trenutak koji se događa, već se razmišlja o tome kome će se pokazati gdje si bio i s kim, a to mi je 'jeftino'

Unatoč, kako je sam rekao, "fensi virusu koji je donio iz Pariza" te grlobolji, tada je vrlo jasno i dobro raspoložen govorio o posebnosti svoje elegantne i pročišćene estetike, ženstvenosti i suvremenoj modnoj fotografiji, kao i društvenim mrežama, glavnim fotodruštvenim objektivom.

Na društvenim mrežama ima i puno dobrih fotografija 'amatera' koji ne razmišljaju previše o fotografijama, ali kada ih naprave stotinjak, sigurno će barem jedna od njih ispasti dobra. Društvene mreže korisne su za mnogo toga, za oglašavanje na primjer, ali one su ustvari nedruštvene mreže.

Nisam jedan od onih koji ima 2000 prijatelja, imam ih troje i zbog toga sam jako sretan jer s njima razgovaram i ponekad navečer popijem čašu vina. Cijenim privatnost i osobni kontakt, ali te se vrijednosti sve više gube jer se ne proživljava trenutak koji se događa, već se razmišlja o tome kome će se pokazati gdje si bio i s kim, a to mi je 'jeftino', pojašnjava Lindbergh.

Njegovi najistaknutiji i najvažniji modeli unutar serije fotografija ''Images of Women'' uz Millu Jovovich, Amber Vallettu, Tatjanu Patitz i Nadju Auermann jesu njegove ''muze'' - Linda Evangelista i Kristen McMenamy.

Fotografije Petera Lindbergha - 1 Peter Lindbergh: Odlazak velikana koji nije želio da ga se pamti kao modnog fotografa

Ima prelijepih i uspješnih modela poput Christy Turlington koje nisu nužno i kreativne, ali njih dvije rođene su za kameru. S Kristen ne moraš raditi ništa, samo je postaviš pored zida i nešto se dogodi, iskreno otkriva.

Lindbergh bilježi prizore na kojima modeli nisu ukočeni i očito namješteni, zbog čega je postignut jedan od rijetkih trenutaka kada modna fotografija ženi može uliti samopouzdanje i osjećaj ugode u vlastitoj koži

S tim ciklusom fotografija Lindbergh bilježi prizore na kojima modeli nisu ukočeni i očito namješteni, zbog čega je postignut jedan od rijetkih trenutaka kada modna fotografija i model na njoj ženi mogu uliti samopouzdanje i osjećaj ugode u vlastitoj koži.

Drugi dio izložbe čine fotografije iz opusa ''The Unknown'', u kojem su ljudska bića, akteri fotografija, izložena strahu koji još uvijek nisu spoznala, u kojem je sve fikcija.



Ovaj dobitnik brojnih prestižnih nagrada, među kojima i fotografskog Oskara, Lucie Award za dostignuća upravo u modnoj fotografiji, 1990. snimio je crno‐bijelu naslovnicu britanskog Voguea s Naomi Campbell, Cindy Crawford, Tatjanom Patiz, Christy Turlington i Lindom Evangelistom i time stvorio ne samo generaciju supermodela već i novu ženu devedesetih.

Supermodeli su postali supermodeli ne zato što su bile ljepše od ostalih već zbog toga što su bile neovisne. Odjevene samo u bijelu majicu i traperice, s minimalnom šminkom i frizurom te bez štikli i skupih haljina uspjele su se nametnuti ne egzistirajući pri tome kroz svoj društveni status kao većina žena koje su se pojavljivale u časopisima.

One su napravile revoluciju, a nisam siguran može li se ona dignuti u današnje vrijeme. Retuširanje je stvorilo nedopustivu sliku žene, dok je zbog potrebe modnih revija došlo do hiperprodukcije manekenki. Ima sjajnih modela poput Lare Stone, ali većina ih je poput robota bez karaktera.

A što bi za jednog od najvećeg fotografa današnjice bila ljepota?

Kada govoriš osjećajno i inteligentno, to je ljepota.


 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju