Davida Bowieja zauvijek ćemo pamtiti po njegovoj glazbi i pjesmama čija ljepota i poruka ne blijede, ali isto vrijedi i za njegov modni izričaj kojim je Bowie bio preteća brojnim glazbenicima koji su došli poslije njega i željeli se istaknuti vizualnim, poput Madonne, Lady Gage ili Beyonce.
Modni izričaj Davida Bowieja jednako je važan kao i njegova glazba. Ne postoji muški glazbenik koji je utjecao na modu i stvarao trendove kao David Bowie. Bowiejevi ženski ekvivalenti u glazbeno-modnom smislu su Debbie Harry (Blondie) i Grace Jones.
Bez sumnje bio je najveći modni kameleon i preteča onoga što su poslije Bowieja radile, na primjer Madonna i Lady Gaga koje su prepoznale važnost vizualnog prezentiranja u glazbenom svijetu, kaže modni kritičar Nenad Korkut.David Bowie bio je puno više od genijalnog glazbenika. Zauvijek ćemo ga pamtiti i kao modnog vizionara i kameleona te kao jednog od glazbenika s najvećim utjecajem na modu ikada
Uvijek ispred svog vremena, nastavlja Korkut, David Bowie je 1970-ih šokirao svojim transrodnim imidžem, ambivalentnošću i igranjem sa seksualnošću. Bio je modni inovator koliko i glazbeni vizionar. Rušio je granice i riskirao.
Bowie je bio i pionir kad je riječ o stvaranju alter ega. Uzmimo za primjer Beyonce koja je, poput Davida Bowieja, stvorila svoj scenski alter ego Sashu Fierce.
Osobno mi je najdraža Bowiejeva faza ona u kojoj je njegov alter ego bio Thin White Duke. Tada mi je bio najviše šik, ističe Korkut.
>> Odlazak Davida Bowieja – klasici ostaju iza njega
David Bowie je za svaki svoj album mijenjao imidž, a tako je stvorio i svoja alter ega, a ovo je 5 najboljih:
1. Arnold Corns – Bowie je 1971. surađivao na umjetničkom projektu s učenicima škole Dulwich College pod imenom koje je izveo iz pjesme Pink Floyda 'Arnold Layne'. U to vrijeme David je nosio dugu kosu i njegovao hipijevski stil, karakterističan za prvu polovicu 1970-ih.
2. Major Tom – fikcijski astronaut imao je iste karakteristike kao i pravi Bowie, bio je ambiciozni hedonist. Izgradio ga je više kao osobu s vlastitom autobiografijom nego kao alter ego. Reference na Majora Toma postoje u pjesmama 'Space Oddity', 'Ashes to Ashes' i 'Hallo Spaceboy'.
3. Ziggy Stardust – vjerojatno najslavnija Bowiejeva inkarnacija. Plamen u kosi, čizme na platformu, krajnje futuristički izgled i seksualno ambivalentan polubog. Promiskuitetan i sklon pretjerivanju, poput i samog Bowieja. David Bowie bio je vješt u pantomimi i kabaretu i te vještine utkao je u Ziggyja.
4. Aladdin Sane – mnogi ga smatraju likom iz najplodnije Bowijeve faze (rane sedamdesete na dalje). Bowie ga je opisao tek kao prijelaznog lika k fazi Ziggyja Stardusta. Kao i Ziggy imao je riđu kosu, ali još blještaviju odjeću.
5. Thin White Duke (Mršavi bijeli vojvoda) – uglađen i odjeven u bijelu košulju, crne hlače i prsluk, Bowie je u ovoj fazi njegovao minimalistički izgled, a pjevao je pjesme o romantici i agoniji osjećanja ničega. Bijelog vojvodu zvali su i ludim aristokratom, amoralnim zombijem i arijskim supermenom bez osjećaja, a za Bowija on je bio 'zaista užasan lik'.