Štetna navika: Zašto vodu ne biste smjeli piti tijekom jela?

Podijelite na

Ispijanje vode netom prije i tijekom jela navika je koju imaju mnogi. Nova saznanja upućuju na to da pijenje vode tijekom jela čini više štete nego koristi

Autor : Zadovoljna Objavljeno: 15.12.2016 / 09:09

Vodu ne biste smjeli piti pola sata prije i sat vremena poslije jela

Vodu ne biste smjeli piti pola sata prije i sat vremena poslije jela (Foto: Stockfood)

Zašto vodu nije dobro piti tijekom jela? Nutricionistica Robyn Youkilis u svojoj knjizi 'Go With Your Gut' tvrdi da ta navika šteti probavi i apsorpciji hranjivih tvari u organizmu.

Youkilis preporuča da se voda ne pije pola sata prije i sat vremena poslije jela. Ako baš morate piti vodu tijekom jela kako biste lakše progutali hranu, uzimajte male gutljaje. U suprotnom, odnosno popijete li tijekom jela veću količinu vode odjednom, može doći do razrjeđivanja rezervi klorovodične kiseline u želucu koja je ključna za pravilnu razgradnju hrane.

"Vodu nije dobro piti tijekom jela jer ta navika šteti probavi i apsorpciji hranjivih tvari u organizmu"

'Pijenje vode tijekom jela može učiniti više štete nego koristi. Prevelika količina tekućine tijekom jela može uzrokovati nadutost, probleme s probavom te spriječiti pravilnu apsorpciju hranjivih tvari', potvrđuje nutricionistica Ali Miller.

Idealan pH u želucu, dodaje Miller, iznosi 1 do 2, i takva razina kiselosti pomaže u razgradnji bjelančevina, potiče otpuštanje probavnih enzima, pomaže u apsorpciji vitamina poput B12 te u pretvaranju hrane u otopinu što olakšava probavu. Kada pijete tijelom jela taj cijeli proces se usporava i tada dolazi do nadutosti i loše probave.

Kada je onda najbolje piti vodu? Za zdravu probavu tijekom jela popijte najviše dva decilitra voda (u malim gutljajima). Tijekom ostatka dana vodu pijte između obroka što će vam pomoći da otjerajte 'lažnu' glad koju osjećate kada ste zapravo dehidrirani.

Želite li učiniti još više dobroga svojoj probavi, usvojite i ove navike:
- više žvačite hranu
- jedite kada ste opušteni
- konzumirajte više gorkih namirnica (npr. senf) i kiselih namirnica (npr. ocat)

'Te navike stimuliraju žuč i protok enzima te tako stvaraju idealne uvjete za razgradnju hrane i maksimalnu apsorpciju hranjivih tvari', ističe Miller.


Voda je neizostavni pomoćnik kod mršavljenja, a doznajte koliko točno vode morate popiti da biste skinuli kilograme.

Sve se više ljudi u posljednje vrijeme okreće novom i slanoj vodi. Otkrijte zašto je dobro piti slanu vodu.

Mnogi od nas imaju naviku ujutro na tašte popiti vodu koja je preko noći odstajala u čaši. No ta navika i nije baš najzdravije. Doznajte zašto nije dobro piti vodu koja je preko noći odstajala u čaši.

Pročitajte još o ...

Zadovoljna.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Zadovoljna.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Zadovoljna.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se