Trendove girl dinnera, quiet quittinga, trad wife ili girl math naslijedio je jedan s problematičnim imenom te preplavio društvene mreže. U pitanju je modni trend pod nazivom Mob Wife ili žena mafijaša.
Je li nam ovo trebalo u vremenu kada smo navodno osviješteni, politički korektni te pazimo na svoje mentalno zdravlje? Osobno mislim da ne, ali Sarah Arcuri koja sebe naziva Mob Wife Aestethic CEO-om sigurno ne razmišlja kao ja. Arcuri objavljuje svoju estetiku žene mafijaša od 2022. godine, ali je njezina upornost urodila plodom tek nedavno.
Toliko je ostavila utjecaja da su hashtagovi povezani s ovom estetikom potaknuli milijune i milijune pregleda na TikToku.
Izraz romantizira stil života ukorijenjen u kriminalnim aktivnostima, nasilju i nepoštivanju zakona. Moram priznati da nemam nikakav problem s estetikom koja prikazuje žene koje vole raskoš, bunde, i upadljiv nakit jer je sasvim u redu uživati u luksuznim stvarima ako si ih možemo priuštiti.
Ono što je problem koji se krije iza prvog simpatičnog sloja ovog trenda jest kada estetika postane simbol uspjeha i moći.
Kao i većina toksičnih trendova do sada, i trend žene mafijaša ovjekovječuje ideju da su materijalna dobra mjerilo nečije vrijednosti, kao i popularnosti.
Štoviše, estetika žena mafijaša teži jačanju tradicionalnih rodnih uloga i stereotipa jer često prikazuje žene kao objekte žudnje, s većinskim naglaskom na fizički izgled. Zašto nas svaki novi trend pokušava unazaditi?
Posljednje što nam sada treba jest estetika koja žene svodi na puki dodatak u fiktivnoj priči. Kažemo da su inspiracija ženski likovi iz filmova poput Kuma ili Sopranosa, ali je li itko od ljudi koji stave #mobwife zapravo gledao te filmove i TV-serije? Sjećamo li se da je Connie Corleone u Kumu fizički zlostavljao njezin muž ili možda famozni lik Carmele iz Sopranosa koji je bio pod konstantnim prijetnjama, prevarama, i lažima.
Estetika žene mafijaša može se činiti kao samo još jedan prolazni trend, ali bitno je prepoznati njegove problematične elemente. Od romantiziranja kriminalnog stila života do održavanja štetnih stereotipa za žene.
Kao potrošači, mi smo ti koji biramo i imamo moć oblikovati trendove. I mislim da drugi put možemo izabrati estetiku koja nas osnažuje, nadahnjuje i donosi kreativne promjene u našim mikro svjetovima. I zato, #wearwhatyoulike #beyourself i #pičiposvom.