Majke razmišljaju o tome što će se događati s njihovim radnim mjestom kad odu na rodiljni i roditeljski dopust, koliko će se promijeniti tehnologije, hoće li one po povratku biti jednako potrebne te koliko će se brzo moći adaptirati.

U utorak, 26. ožujka, u prostoru Algebra LABa u Zagrebu održano je 7. izdanje Netokracijine konferencije ​Ladies of New Business: Moms (and Dads) Edition powered by A1 posvećeno izazovu usklađivanja karijera s majčinstvom u dinamičnoj digitalnoj i tehnološkoj industriji, ali i prilikama koje digitalno doba donosi, bilo na poslovnom, bilo na privatnom planu. Konferencija je okupila više od 130 majki, ali i nekolicinu očeva.

Uoči konferencije istraživačka agencija Hendal provela je istraživanje nad majkama koje su otkrile ​kako koriste digitalne alate za vrijeme rodiljnog i roditeljskog dopusta za ostanak u tijeku s novostima u industriji, a zaključke istraživanja na prezentirala je​ direktorica Hendala, Marijana Plovanić​.

Naime, istraživanje je pokazalo da se majke susreću s mnogo izazova u industriji: usklađivanje privatnog i poslovnog vremena, nedostatak vremena za edukaciju, privikavanje na ponovni rad nakon odsustva, sporije napredovanje, ali i pritisak okoline za ostvarenje karijere.

Kako bi premostile neke od tih izazova mnoge (buduće) majke koriste digitalne servise, poput chat servisa za komunikaciju s kolegama, društvene mreže za praćenje događanja u tvrtki, ali i specijalizirane grupe i web stranice ne bi li ostale u tijeku s industrijom. No, korištenje tih usluga oscilira tijekom rodiljnog i roditeljskog dopusta, s tim da se pojačava kako se dopust bliži kraju.

Majke su istaknule važnost poslodavca u cijelom procesu te predložile ​inicijative koje bi im olakšale odsustvo i povratak: otvorena komunikacija, mentor, jasno postavljanje ciljeva, vrijeme prilagodbe, fleksibilniji radni uvjeti te financijski bonus​.

VAŽNOST RODITELJSKIH GRUPA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Prva panel rasprava uz Netokracijinu Miju Biberović govorila je o važnosti, ali i često osuđujućim pojedincima u roditeljskim grupama na društvenim mrežama. Iako mnoge majke tu pronađu odgovore na gotovo sve svoje upite, upravomomshaming stvara najviše posla moderatoricama takvih grupa.

Žene se često natječu u tome tko je bolja majka i samim time se često zna stvarati negativna energija u grupama koje nisu dobro moderirane, izjavila je ​Sandra Simonović​, marketinška stručnjakinja i savjetnica za nošenje djece, koja je uz ​Sonju Švajhler (Supermame.hr) i ​Mirelu Blažanović​ (Udruga RODA) govorila o ovoj temi.

Kako ​pronaći snagu u majčinstvu pokazala nam je, poduzetnica ​Irena Orlović​, koja je uz kći koja ima poteškoća u razvoju, odlučila osnovati izdavačku kuću Harfa gdje surađuje s roditeljima, terapeutima i psiholozima u izdavanju knjiga koja se bave dječjim intelektualnim i emocionalnim razvojem.

Da m​ajčinstvo može biti inspiracija za biznis, pokazale su i ​Manuela Šola​ (Komunikacijski laboratorij i Ne.Ne.Ne), ​Nika Valentić​ (Sweet Beat), ​Martina Friganović​ (Supermame.hr) i Lidija Tomas Matijević ​(Lili Halo Decoration). Svoju (tada) novu ulogu iskoristile su kao pokretač za osnivanje vlastitog biznisa ili pokretanje novih projekata. Zaključile su kako je žongliranje između posla i roditeljstva izuzetno naporno, ali je isto tako važno da i dijete i roditelji imaju vremena za sebe​.

KAKO KOMPANIJE MOGU MAJKALA OLAKŠATI POVRATAK NA POSAO?

Posljednji panel objasnio nam je ​kako "preživjeti" rane dane majčinstva i vratiti se na posao te se najviše orijentirao na to kako kompanije mogu majkama najbolje olakšati povratak na posao. U njemu su sudjelovale ​Anita Cvetić Oreščanin​ (Poslovna inteligencija), ​Ivana Blažoti Mijoč​ (Poduzetnica i YouTuberica), ​Dijana Kobas Dešković​ (Spona code, MAMFORCE), ​Ines Bezjak Kožnjak​ (Algebra) i ​Marija Jakeljić​ (A1).

Panelistice su se složile kako najveći problemi nastaju kada nakon rodiljnog dopusta žene nemaju period tranzicije s većom mogućnosti rada od kuće.

U A1 Hrvatska imamo potpunu jednakost šansi za napredovanje i ponosni smo što kontinuirano razvijamo radno okruženje koje podržava i usmjerava žene u razvoju karijere ali i postizanju ​work - life balansa.

Uvedeni su fleksibilni oblici rada, koji uključuju fleksibilno radno vrijeme i fleksibilno mjesto rada. Tako zaposlenici imaju mogućnost rada od kuće ili nekog drugog mjesta, podijelila je s nama Marija Jakeljić iz A1.

Više detalja o tijeku konferencije ​Ladies of New Business: Moms (and Dads) Edition powered by A1 možete pročitati u ​Netokracijinom izvještaju​, a snimku ​live streama možete pogledati na službenom Facebook eventu​. Partneri događaja su A1 i Algebra LAB.

Održana konferencija Ladies of New Business Foto: Ladies of New Business