Betty Joan Perske poznatiju pod umjetničkim imenom Lauren Bacall otkrila je supruga proslavljenog holivudskog redatelja Howarda Hawksa.
Nancy Hawkes ugledala je mladu ljepoticu na naslovnici magazina Harper's Baazar iz 1943. godine na kojoj je bila odjevena kao medicinska sestra Crvenog križa i odmah prepoznala njezin zvjezdani potencijal.
Rekla je suprugu da je pozove na audiciju za film Imati i nemati koji je isti snimao prema istoimenom književnom predlošku Ernesta Hemingwaya, a koji progovara o kapetanu ribarskog broda Harryju Morganu (Humphrey Bogart) koji pod prisilom počinje pomagati Pokretu otpora na otoku Martinik u Karipskom moru.
Ne samo da je Lauren Bacall osvojila ulogu Marie Slim Browning koja započinje romansu s kapetanom, nego je i ona znatno proširena kada je kada je otkriveno da ju krasi nevjerojatna filmska karizma. Projektu je dodatno pomogla činjenica da su Humphrey i Lauren kliknuli na prvu – kako ispred, ali i tako iza kamera.
Ipak, bio je to njezin prvi film i Lauren nije bila sigurna u svoje glumačke sposobnosti. Da bi prikrila nervozu kad se našla pred kamerama, spustila je bradu na prsa, te podigla pogled prema snimatelju. Nije ni slutila da će pogled koji mu je uputila postati njezin zaštitni znak, a koji su u Hollywoodu prozvali the Look. U kombinaciji s njezinim dubokim glasom i neodoljivim plavim uvojcima, Lauren Bacall je postala instant zvijezda.
Prvi film Lauren Bacall prometnuo ju je i ikonu stila. Kumovao je tome samozatajni kostimograf Milo Anderson koji je dizajnirao sve kostime za film.
Iz filma se posebno pamti njegova crna satenska haljina s dugim rukavima i prorezima na predjelu struka koja je istaknula fit figuru Lauren Bacall, a koju je glumica nosila tijekom nastupa u Caffeu de Franceu.
Idem na posao, što misliš? Jel' ti se sviđa?, upita Lauren na početku scene filmskog partnera glavom pokazujući na svoj modni izbor.
Mislim da nećeš morati puno pjevati u ovom izdanju, odgovori joj zatečeni Humphrey Bogart.
Cut-out haljina danas je veliki modni trend koji nose dame svih generacija, no četrdesetih godina prošlog stoljeća smatrala se hrabrim kostimografskim potezom. Iako nije prvi takav model viđen na velikom platnu - desetak godina ranije svijetlu verziju cut out haljine nosila je glumica Mary Astor u filmu Easy to Love redatelja Williama Keighleya – ipak je izazvala velike reakcije.
Kao i svi njezini drugi kostimi u filmu Imati i nemati i ova haljina imala je predimenzionirana ramena i naglašeni struk. Crni obruč na predjelu trbuha povezivao je gornji dio haljine s drapiranom suknjom. Vjeruje se da je Milo Anderson bio inspiriran haljinama kakve su nosile žene na Karibima prilikom stvaranje ove kreacije.
Modni svijet oduševila je i jednostavna prugasta haljina koju je holivudska glumica nosila kada je počela zavoditi namrštenog kapetana, ali i karirani kostim s houndstooth uzorkom.
Nakon što je film izašao u svjetska kina 1944. godine mlade djevojke diljem svijeta počele su oponašati modna izdanja Lauren Bacall. No nitko nije uspio ponoviti nenametljivu eleganciju, glamur i stav koje su ovu ljepoticu učinile jednom od najvećih filmskih zvijezda 20. stoljeća.