Jedna slatka ljetna haljinica pravi je modni hit i mnogi je žele u svom ormaru, a usput je uspjela izazvati i žustru raspravu između žena diljem svijeta
Prije pojave Instagrama bilo je teško pojmiti globalnu popularnost određenih odjevnih komada. Čuli bismo da se masovno prodaju i svi ih nose, ali nismo imali vizualni dokaz za to osim fotografija poznatih osoba koje bi se pojavile u njima.
To je promijenio upravo Instagram na kojem su nepoznate ljubiteljice mode počele redovno objavljivati svoje odjevne kombinacije pa sada zahvaljujući heštegovima cijeli svijet lako može vidjeti što se nosi i koliko je neki komad tražen.
Tako i jedna haljina brenda Realisation Par nosi titulu hit modela i uživa ogromnu popularnost. Crvena wrap up mini haljina sa sitnim bijelim zvjezdicama nosi naziv "Alexandra" i košta 195 dolara (1224 kune).
Izgleda vrlo romantično i ženstveno zahvaljujući kroju i volanima. Napravljena je od svilenog krepa i dostupna u veličinama od XXS do XL, a nose je svi – od "običnih" djevojaka do modnih blogerica i slavnih žena.
I dok neke na nju gledaju isključivo kao na hit haljinu, ima žena koje u njoj vide simbol seksizma.
Naime, kritičarke ove haljine ljute su zbog njezinog opisa na stranici brenda koji možete pročitati u nastavku.
Evo što znamo. Muškarci vole haljinice. Također znamo da ova poanta nema smisla jer se žene oblače za sebe i samo za sebe. Ali ponekad, samo ponekad treba nam kartica za besplatan izlazak iz zatvora. Možda ste zaboravili iznijeti smeće, ogrebali ste automobil, možda ste jako kasnili i zaboravili napraviti jednu stvar koju su vas zamolili da napravite. Što god bio problem, haljina Alexandra je rješenje. Ovo je haljina zbog koje će zaboraviti zašto su uopće bili ljuti na vas. Najvažnije je ovo - ako ste dobri u lošim stvarima, morate biti vraški dobri i u izvlačenju iz njih. Vjerujte nam. I nema na čemu, piše na stranici.
Ovaj opis baziran je na ideji da su žene bespomoćne, da nemamo autonomiju nad vlastitim djelima i da umjesto toga moramo igrati na kartu bespomoćnost kako bi nam došao kršan vitez u sjajnom oklopu i počistio naš nered. Koriste ružan i reduktivan stereotip za prodaju haljine. Biti žena u javnom prostoru samo po sebi je provokativan čin, bez sve te hiper-seksualizirane opreme. Prodavanje ideje da žene moraju biti svjesno provokativne na vrlo specifičan način dizajniran za utaživanje muške strasti samo nas odvraća od radikalnog i revolucionarnog čina bivanja ženom, kazala je spisateljica Kat George u svojoj kolumni za Oxygen.
Ukupno {{TotalVotes}}
S njezinim stavom slažu se mnoge žene koje su svoje kritike na račun opisa haljine ostavile na društvenim mrežama. Haljina je preslatka i stvarno sam je željela čim sam je vidjela na Pinterestu, ali onda mi je prijateljica rekla da pročitam opis. Nikada je ne bih kupila, samo zbog toga, komentirala je jedna od njih.