Zaboravili ste otići do trgovine, a morate smisliti neki brzi obrok s minimalno namirnica koje već imate kod kuće? Dobrodošli u klub. Zbog brzog stila življenja prisiljeni smo se snalaziti na različite načine, no pritom treba znati da brza hrana nije nužno i nezdrava hrana. Evo što nutricionisti uvijek drže u hladnjaku i smočnici, i kako kombiniraju te namirnice


1. Jaja

Ove proteinske 'bombice' možete peći, kuhati, poširati i kombinirati na različite načine. Jaja su odličan dodatak salatama, juhama, složencima ili samostalni obrok ako ih pečete na kajganu. Pripazite samo da ih u ljetnim mjesecima dobro skladištite i potrošite unutar roka trajanja.

2. Jogurt

Običan jogurt dobar je i jeftin izvor proteina i kalcija koji štiti zube i kosti. U njega možete dodati nešto žitarica i voća i dobiti odličan doručak, ili pomiješati sa začinima i dobiti izvrstan umak za ljetne salate. Dakako, od njega možete pripremati i osvježavajuće, ali hranjive smoothieje.

Svježe povrće, nešto kuhane integralne riže i malo maslinovog ulja brza je i zdrava kombinacija za ljetni obrok.

3. Smrznuto šumsko voće
U šalici malina nalazi se tek 80 kalorija, a opskrbljuje vas s 9 grama prehrambenih vlakana koji jamče zdravlje probavnog sustava. Kad pri ruci nemaju svježe plodove, nutricionisti se okreću smrznutim bobicama šumskog voća.

Od njih se mogu raditi smoothieji, dodavati se palačinkama i kolačima ili ih jesti samostalno kao zdravo ledeno osvježenje.

4. Riža / Tjestenina

Paketić smeđe riže ili tjestenine u smočnici jamac su da nikad nećete biti gladni. Skuhanoj riži ili tjestenini dodajte nešto svježeg povrća, prelijte s nekoliko kapi maslinovog ulja i pred vama imate ukusan i lagan ljetni obrok.

5. Integralni krekeri

Integralni krekeri su odlična zamjena za kruh. Možete ih jesti kao u obliku kanapea, dodavati salatama umjesto krutona, ili smrviti i upotrijebiti kao 'mrvice' za pohanje. Imajte na umu da je riječ o vrlo kaloričnoj namirnici, pa se suzdržite od pretjerivanja u ovim slanim zalogajima.

6. Gljive

S obzirom na sezonu i dostupnost namirnica, u hladnjak redovito spremite i gljive. One su odlična zamjena za meso, a uz kratko pirjanje predstavljaju odličan dodatak umacima i salatama. Dodati ih možete i pizzama, gulašima, ma gdje god poželite.

7. Tvrdi sir
Tvrdi sirevi poput paškog ili parmezana izvrsno se kombiniraju uz salate i tjestenine, a pružaju bogatstvo okusa. Odlični su izvori proteina, kalcija i fosfora, ali i masnoća pa se preporučuje njihovo korištenje u ograničenim količinama.