Liječnici ne znaju zašto javnost vjeruje da treba biti najmanje dvije litre vode dnevno, ali znaju da posljedice pretjerivanja s unosom vode u tijelo mogu voditi i do smrti.

Jennifer Strange, 28-godišnjakinja iz Kalifornije osvojila je nagradu na natjecanju jedne radijske postaje koje je uključivalo konzumaciju velike količine vode bez uriniranja.

Jennifer je osvojila igraću konzolu no nije imala vremena uživati u njoj jer je nakon natjecanja patila od glavobolje i grčeva u crijevima. Ubrzo je preminula.

Dvojica marinaca američke vojske umrla su na sličan način, nakon što su popili nekoliko litara vode poslije iscrpne tjelovježbe.

Trovanje vodom bio je uzrok smrti u oba gore navedena slučaja. Ovaj je fenomen također poznat i kao hiperhidracija.

'Trovanje vodom može se dogoditi tijekom obilne konzumacije vode. U ovom slučaju voda ne prolazi kroz bubrege i odlazi u druge organe koji počinju oticati. U tom trenutku mozak je najviše ugrožen. Oticanje moždanih stanica izaziva grčeve, komu, probleme s disanjem i smrt', rekao je profesor Alexander Karabinenko s Ruskog medicinskog Sveučilišta.

Trovanje vodom nije čest slučaj. Zdravo ljudsko tijelo može filtrirati do 1.000 mililitara vode po satu. Simptomi hiperhidarcije pojavljuju se najčešće kod sportaša te čestih posjetitelja barova i noćnih klubova.

>> Osam čaša vode za zdravlje na dan je mit

>> Umro od predoziranja - vodom!

>> 'Vodena dijeta' trajno joj oštetila mozak


Osobe na dijeti koje vodom žele 'zavarati' glad, također bi mogle imati simptome hiperhidracije, kao i ovisnici o drogama. Smrtonosna doza vode je dvije litre u jednom satu.

Pravilo je uzimati jednu litru vode na 1.000 unesenih kalorija. Budući da osoba dnevno u prosjeku u sebe unese 2.000 kalorija, logično je da joj za to treba dvije litre vode.

Međutim, jedna litra vode u organizam se unese i hranom - juhom, voćem, povrćem, koje u sebi sadrži i do 90 posto vode. Samo je kruh sadrži 40 posto. Dodatne dvije litre vode stvaraju otežavajuće okolnosti za organizam.

U nekim slučajevi tijelo uistinu treba veće količne vode, primjerice kada vježbamo ili za vrućina, ali čak ni tada ne treba pretjerivati.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju