Ujutro, nakon ustajanja, brzo se spremite za posao i izletite kroz vrata bez doručka. Možda ugrabite pecivo ili nešto iz pekare. Ili možda spadate među one koji doručkuju palačinke i jaja s kobasicom ili neko drugo prženo meso?

Nažalost, kada govorimo o zdravom doručku, niti jedna od nabrojanih stvari ne spada u njega. Nažalost ili nemamo vremena za doručak, ili nemamo mnogo zdravih opcija.

Najveći problem je odlazak na posao bez doručka, to znači da krećete u dan na prazan želudac. Kada krenete raditi, šećer u krvi je na iznimno niskoj razini. Rezultat je takav da trebate hitan šećerni fiks što je obično uštipak, muffin ili nešto treće, također nezdravo.

>> Isprobano! U 3 koraka do čvrstih bedara bez celulita

>> Pitate se zašto hodati na posao? Provjerite odgovor!

Ovo je obično hrana koju većina konzumira ujutro:
1. Pretjerano slatka ili prepuna ugljikohidrata. Palačinke, tost, uštipci, slatka peciva, pite, slatke pahuljice, muffini (koji su u biti kolači) ili čokoladice.

Ugljikohidrati nisu sami po sebi problem, ali problem je što se u mnogim namirnicama nalaze samo ugljikohidrati bez grama proteina ili zdravih masnoća.

Ugljikohidrati nisu sami po sebi problem, ali problem je što se u nabrojanim namirnicama nalaze samo ugljikohidrati bez grama proteina ili zdravih masnoća. Na ovaj ćete način krenuti u dan sa visokom razinom šećera u krvi koji će tijelo brzo razgraditi što će nezdravo utjecati na krvnu sliku tijekom cijelog dana.

2. Pretjerano masna hrana - pečena jaja, kobasice, slanina, sirni namaz na pecivu, omleti sa sirom i slično.

Što nam ostaje na kraju?
Ostaje nam pregršt dobrih opcija. Bit je da tražimo hranu s dovoljno proteina i manje zasićenih masnoća. Kod ugljikohidrata tražite nešto napravljeno od cijeloga zrna (integralno). Kupujte mlijeko s najmanje mliječne masti ili koristite sojino mlijeko. Vlakna su također preporučljiva.

Kako pronaći vremena za doručak?
Napravite ga. Ustanite 15 minuta ranije. Spremite si nešto što možete jesti u autu ili kad dođete na posao. Pripremite doručak i noć prije ukoliko je potrebno. Preporučamo da ustanete ranije i doručkujete na miru. Nije loše popiti šalicu čaja ili kave uz doručak te se malo opustiti prije nego što ludnica dana započne.

Zobene pahuljice, borovnice i bademi
Ovo je možda savršen doručak. Prave zobene su možda najbolji izbor, ali ukoliko ih nemate i one instant će poslužiti (nemaju toliko vlakana, ali ostali sastojci to nadoknađuju). Možete također dodati malo cimeta i meda ako koristite prave zobene pahuljice. Ovo je hrana prepuna vlakana, proteina i zdravih masnoća, a gotova za samo nekoliko minuta pripreme. I vrlo je ukusna.

Pahuljice od cijelovitog zrna s nemasnim mlijekom.
Ovom doručku možete dodati i nešto voća ako imate, ovakav doručak osigurat će organizmu dovoljno vlakana, proteina i malu količina masnoća.

Tofu
Tofu je namirnica zdravija od jaja, a možete joj dodati luk, feferone, razno povrće, umak od soje, možda malo češnjaka, crni papar i malo maslinovog ulja. Uz to pojedite i integralni tost. Brzo i ukusno.

Svježe bobice i jogurt
Kupite lagani (light) jogurt ili jogurt od soje, narežite bobice i dodajte šaku zdravih integralnih pahuljica.

Grejp sa integralnim tostom i maslacem od badema
Dodajte malo šećera na grejp i dobili ste ukusan doručak. Maslac od badema je zdraviji od ostalih i ima najviše proteina u sebi.

Salata od svježeg voća
Malo jabuka, dinje, bobica, naranče, kruške, banana i grožđa. Dodajte malo limuna ili limete. Savršeno!

Proteinski napitak s dodacima
Proteinski prašak od soje bi bio idealan. Miksajte ga s nemasnim mlijekom te dodajte bobice ili zobene pahuljice.

Jaja s feferonima
Jaj asu mnogima omiljeni doručak. Bjelanjak je zdraviji od cijeloga jajeta, no možete pojesti i cijelo jaje. Pomiješajte sve s malo malinovog ulja, feferona, papra, brokule i luka. Dobro ide sa integralnim tostom.

Svježi sir i voće
Svježem ili posnom siru dodajte samo voće po izboru, najbolje sezonsko. Jabuke ili bobice su ukusne uz to.

Ovo je samo nekoliko ideja za dobar i zdrav doručak, a po ovom principu možete i sami smisliti još mnogo toga!

Više zdravih savjeta pročitajte na portalu Officefit.hr.