Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje i pozitivno utjecati na opseg vašeg struka. Problem nastaje kada biramo kalorijske "bombe", odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog.

1. Izbjegavamo proteine
Kremasta kava i kolačić poput muffina čest su izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, izvan doma. Riječ je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina.

Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chia sjemenke.

2. Pretjerujemo sa sokom

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. Za usporedbu, jedna prosječna naranča ima oko šezdeset kalorija, dok čaša soka od istog voća ima gotovo dvostruko više.

Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u obilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni tlak od onih koji to čine tek povremeno.

'Idealan doručak sastoji se od namirnica bogatih proteinima i prehrambenim vlaknima koji nam daju energiju za početak radnog dana. '

3. Jedemo krive masti
Poznato je da tijelo treba masti da bi moglo normalno funkcionirati. No to ne znači da treba s njima pretjerivati, a osobito ako je riječ o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistica Bonnie Taub-Dix predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo nasjeckanih oraha.

4. Dodajemo umjetna sladila
Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posljedica na naša tijela. Studija iz časopisa Nature pokazala je da umjetna sladila mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osjećali zadovoljnima.

Nutricionist Brooke Alpert iz tvrtke B Nutritious sugerira ispijanje kave bez ikakvih sladila, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će potaknuti rad metabolizma.

5. Predugo čekamo na doručak

Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podsjeti kruljenje želuca, veće su šanse da ćemo "pretjerati" s konzumacijom hrane, te završiti s kakvom kaloričnom "bombicom" u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bismo trebali jesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam tijelo nije izgladnjeno.

6. Ne pazimo na veličinu namirnica
Vjerovali ili ne, veličina namirnice utječe i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa sveučilišta Penn State pokazala je da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju žitne pahuljice manjeg oblika.

Glavni je razlog za to što mjere željenu količinu "odokativnom" metodom. Umjesto toga koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu.

7. Jedemo preobilne obroke

Preskakanje doručka nepovoljno utječe na organizam, kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretit će tijelo, usporiti metabolizam te vas uspavati. Umjesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog omjera proteina i ugljikohidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana.