Gotovo svi mladi u Hrvatskoj posjeduju pametni telefon, politički su neutralni, većina ih još živi s roditeljima, a najviše ih zabrinjavaju ekološke teme, siromaštvo i terorizam, pokazuje istraživanje koje je među 500 mladih u dobi od 16 do 30 godina provela agencija Hendal.

Istraživanje je pokazalo da 57 posto ispitanih još uvijek živi s roditeljima, a svaki treći od njih živi s partnerom. Većina ih planira i brak i djecu: 50 posto ispitanih kaže da će sasvim sigurno ili vjerojatno to učiniti, dok je njih 13 posto već u braku. 70 posto ih planira imati djecu, dok ih 9 posto već ima, navodi agencija.

Oko 70 posto financijski samostalni

Kod kupovine 57 posto mladih markama daje srednju važnost, a 23 posto veliku važnost. Svaki treći prije kupnje već zna koju će marku kupiti. O proizvodima se najčešće informiraju preko preporuka bližnjih ili prijatelja. Preko interneta kupuje svaki treći ispitanik, a 59 posto to radi povremeno. Najpopularnija internetska trgovina među mladima je eBay, i to u kategorijama odjeće i elektronike.

U slobodno vrijeme mladi u Hrvatskoj najčešće se druže s roditeljima, a 42 posto nih često kuha. Najčešći su im hobiji sportske aktivnosti.

Oko 70 posto mladih navodi da su uglavnom ili u potpunosti financijski samostalni, a glavni izvor financijskih informacija dobivaju od banaka. Nekretnine ne posjeduje 59 posto mladih, a redovito štedi njih 39 posto.

Polovica svakodnevno gleda televiziju, a gotovo svi posjeduju pametni telefon, koji koriste više od tri sata dnevno, svaki treći i više od šest sati, ponajviše kao sredstvo komunikacije. Najzastupljenija društvena mreža je Facebook, a 27 posto ih prati "influencere" na domaćoj sceni, od kojih prednjače Ella Dvornik i Andrea Andrassy.

U slobodno vrijeme najčešće se druže s roditeljima, a 42 posto ih često kuha. Najčešći su im hobiji sportske aktivnosti, kojima se bavi 43 posto ispitanih. Godišnje u prosjeku pročitaju 10 knjiga. Što se glazbe tiče, polovica navodi kako sluša pop-glazbu, 44 posto sluša rock, a 39 posto narodnu glazbu. Od domaćih glazbenika najviše vole Petra Grašu, a družili bi se s Lukom Modrićem.

Gotovo 57 posto ih je u posljednja tri mjeseca putovalo, i to najčešće po Europi (Austrija, Slovenija, Italija). Najdraža domaća destinacija je Zagreb.

60 posto razmišlja o pokretanju vlastite tvrtke

Više od 90 posto mladih svakodnevno konzumira kuhani ručak i općenito češće jedu hranu pripremljenu kod kuće. Mladi se većinom brinu o svom zdravlju i po tom pitanju najviše vjeruju liječnicima. U prosjeku spavaju 7 sati, navodi se u istraživanju.

Njih 53 posto zaposleno je te su donekle zadovoljni svojim poslom, 12 posto je nezaposleno i traži posao, 19 posto ih studira, a 13 posto uz to i radi.

Oko 60 posto mladih navodi da razmišlja o pokretanju vlastite tvrtke, a na pitanje bi li se zbog posla preselili u drugu državu, 33 posto odgovorilo je kako bi to možda učinili, 19 posto vjerojatno bi, a 14 posto sasvim sigurno, navodi Hendal.

Tek 50 posto mladih uvijek izlazi na izbore, a 46 posto ih je neutralno, 92 posto mladih nisu članovi stranaka, a 95 posto sindikata. Institucijama pridaju nisko povjerenje, dok su prema vojsci, Europskoj uniji, policiji i NATO savezu neutralni. Od globalnih tema, 47 posto ih navodi kako su zabrinuti za siromaštvo, 40 posto za terorizam, i za ekološke teme (37 posto onečišćenje, 31 posto globalno zatopljenje). (Hina)