U javnosti se sve češće vode žustre rasprave na temu računalne naobrazbe djece.

 Svi se slažemo oko toga da je digitalizacija škola neophodna jer jedino tako sva će djeca iz škole izlaziti spremna za poslove koje nam donosi munjeviti razvoj tehnologije. Činjenica je da obrazovanje kakvo imamo daje dobru osnovu za daljnje učenje i usmjeravanje, ali ne i praktična znanja. Vještine koje djeca trebaju razvijati paralelno s osnovnoškolskim obrazovanjem, a kako bi jednog dana bila spremna za tržište rada, su kreativno korištenje tehnologije, rješavanje problema i međusobna suradnja i doprinos na izradi projekta. Te vještine se nadovezuju na razne znanstvene discipline pa su tako neophodne bez obzira kojim poslom se bavili. Nove, digitalne vještine trebaju svi; medicinska sestra, novinar, računovođa, odvjetnik pa čak i predsjednik države. Nije tajna kako su digitalna zanimanja već danas glavni pokretači ekonomskog razvoja. Činjenica je da za radna mjesta poput programera, inženjera robotike, dizajnera ili programera računalnih igara u ovom trenutku postoji iznimna potražnja svugdje u svijetu.
U nastavku otkrivamo 7 razloga zbog kojih svakako treba ulagati u razvoj digitalnih vještina kod djece osnovnoškolske dobi.

PR

1. Djecu veseli učenje o tehnologiji
Sva djeca, već od najranije dobi, vole postavljati pitanja kako bi shvatila svijet oko sebe. Zašto se svjetiljka pali kada pritisnemo prekidač? Zašto je nebo plavo? Hoćemo li ikad otkriti vanzemaljce? Kako avionu uspijeva letjeti zrakom? Ovakvim pitanjima nema kraja, a na pametno strukturiranim radionicama koje objašnjavaju tehnologiju takva pitanja dobivaju i odgovore.

2. Tehnologija potiče znatiželju koja jača mozak
Mozak funkcionira baš kao mišić i traži stalnu vježbu kako bi ostao snažan. Rješavanje praktičnih problema pomoću tehnologije pokreće aktivnost sinapsi i neuronske interakcije u mozgu. To daje fantastične mogućnosti da se djeca razvijaju u aktivne i znatiželjne pokretače svijeta budućnosti.

3. Digitalne radionice uče djecu metodi pokušaja i pogreške
Nitko ne voli neuspjeh. Ali svejedno, svaki dobar znanstvenik, učitelj ili inženjer će vam reći da ako niste doživjeli neuspjeh, niste se dovoljno trudili. Neuspjeh je neophodan. Svi ti mali porazi uče djecu da neuspjesi nisu kraj projekta, eksperimenta ili aktivnosti, već zapravo početak! Važno je djecu naučiti da se osjećaju sigurno i da bez straha od neuspjeha istražuju i isprobavaju nove mogućnosti i ideje.

4. Digitalne radionice pripremaju djecu za tehnologiju budućnosti
Djeca danas odrastaju s alatima koji su proizvod znanosti, tehnologije, inženjeringa i matematike te ih koriste u svom svakodnevnom životu. Razumijevanje tehnologije pomoći će djeci da bolje razumiju svijet oko sebe; svijet strojeva, ekrana, satelita, umjetne inteligencije i digitalne povezanosti. Sve to omogućit će im da kad odrastu ne budu samo pasivni potrošači, već aktivni kreatori tehnologija budućnosti.

5. Tehnologija njeguje kreativnost, a kreativnost treba tehnologiju
Kreativnost i digitalne vještine idu ruku pod ruku. Dovoljno je samo zapitati se bi li George Lucas ikada snimo Ratove zvijezda da nije odličan poznavatelj tehnologije i znanosti.

6. Inženjeri, izumitelji, znanstvenici i umjetnici mijenjaju svijet
Bez obzira na veliku potražnju za poslovima vezane uz tehnologiju i znanost, djecu ne bi trebalo usmjeravati samo i isključivo na takva znanja. Bitno je ohrabriti ih kako bi naučili eksperimentirati s najrazličitijim idejama. Jer, nije slučajno da su tehnologija, znanost, matematika, programiranje, inženjering i umjetnost pokretači promjene u današnjem svijetu.

7. Digitalne vještine su cool!
Prošlo je vrijeme kada su zaljubljenici u matematiku i fiziku bili pomalo otuđeni štreberi. Stvari su danas drugačije i zaljubljenici u svemirska istraživanja ili u atomsku fiziku postali su itekako cool! I još nešto. Nikad se ne zna, možda će baš vaš klinac osnovati novi Apple ili Facebook. A doo tada, gradnja svijetova u Minecraftu svakako je dobar početak.

PR

Algebra Junior, program digitalnog obrazovanja djece, sjajan je početak za nove generacije znatiželjnika. Digitalna akademija ove godine slavi četvrtu godinu rada i za ovogodišnje ljetne praznike organizira Digitalno Junior ljeto s programima za sve osnovnoškolce. Oni uključuju inovativne i kreativne projekte koji povezuju brojne digitalne tehnologije s njihovom primjenom u svakodnevnom životu. Fokus radionica je na rješavanju problema korištenjem tehnologije, multimedije, digitalnog dizajna i komunikacija te stvaranjem najrazličitijih sadržaja u svim multimedijskim i softverskim oblicima. Za sve aktivnosti koristit će se programabilni roboti, mikrokontroleri, kamere, 3D printeri i elektronski mikroskopi.

Digitalno Junior ljeto sastoji se od Digitalnog ljetnog kampa u Crikvenici i Digitalne ljetne škole u Zagrebu.
Oba su programa namijenjena djeci od 1. do 8 razreda, koja su podijeljena u skupine prema dobi i predznanju.
Saznajte već danas sve što vas zanima o terminima svih ljetnih digitalnih programa u Zagrebu i Crikvenici na: https://www.algebra.hr/junior/kampanje/digitalno-junior-ljeto/