Baletni ansambl Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu u ponedjeljak navečer premijerno će izvesti balet "Čajkovski" u koreografiji renomiranog španjolskog koreografa Cayetana Sota, koprodukciju s Hrvatskim narodnim kazalištem Ivana pl. Zajca u Rijeci.

Kako ističu iz HNK-a, druga predstava dvostruke baletne koprodukcije riječke i zagrebačke nacionalne kazališne kuće nakon "Spartaka" u Zagrebu prvi put u Hrvatsku dovodi Španjolca Sota, koreografa bogate međunarodne karijere, dobitnika mnogobrojnih nagrada i priznanja.

Predstava na izabranu glazbu Petra Iljiča Čajkovskog, po njegovim riječima, prikazuje "putovanje vođeno činjenicama i tajnama koje su oblikovale skladateljevu jedinstvenu umjetničku dušu i um".

Cayetano Soto otkriva i plesnim pokretom slika portret jednog od najboljih skladatelja romantične ere te svojim osebujnim plesnim vokabularom sastavljenim od nijansiranih detalja i grotesknih adaptacija tradicionalnih pokreta, stvara balet prije svega inspiriran neobjavljenim pismima i drugim arhivskim dokumentima Državne kuće-muzeja "Čajkovski" u Moskvi.

Pritisak društva dominirao je cijelim životom Čajkovskog sve do njegove smrti, a njegov privatni život bio je tabu-tema u njegovoj domovini gotovo stotinu godina. Intimni život Čajkovskog revno su skrivali članovi njegove obitelji, muzikolozi te dužnosnici carske dinastije Romanov i Staljinov Sovjetski Savez.

Plešu članice i članovi riječkog baletnog ansambla Michele Pastorini, Maria Matarranz de las Heras, Ali Tabouch, Ksenija Krutova, Nicola Prato, Valentin Chou, Noa Gabriel Siluvangi, Tea Rušin, Laura Orlić, Jody Bet, Marta Voinea Čavrak, Antoine Salle, Anna Zardi, Janne Boere, Marta Kanazir Bagadur, Thomas Krähenbühl, Soyoka Iwata, Álvaro Olmedo, Leonardo De Santis, Milica Mučibabić, Rachele Cortopassi i Alejandro Polo.

"Labuđe jezero": Sedam činjenica o baletu za koji se činilo da nikad neće uspjeti

Govoreći o predstavi, koreograf Cayetano Soto najavio je balet koji priča priču o umjetniku i osobi iza te umjetnosti, osvjetljavajući neke od trenutaka iz njegova života. "Ne govorimo o tome kako je živio ni kako je umro, govorimo o stvarima koje bi ljudi trebali znati. Nismo željeli tipični suvremeni narativni balet, željeli smo stvoriti vlastitu baletnu priču", istaknuo je Soto.