Pronaći dobar posao u današnje vrijeme nije lak zadatak. Na burzi rada se trenutno nalazi 300 691 osoba među kojima je veliki postotak onih bogatim radnim iskustvom

Upravo zbog ovih alarmantnih podataka vrlo je teško isplivati na površinu i pred potencijalnim poslodavcem se pokazati u najboljem svjetlu.

>> 4 najveće greške na razgovoru za posao

Hrvatski zavod za zapošljavanje tijekom cijele godine organizira radionice: Kako aktivno tražiti posao, priprema za razgovor s poslodavcem i metode samoprocjene na kojima možete saznati na koji način briljirati na razgovoru, ali i kako napisati dobar životopis.

>> 8 neugodnih pitanja na razgovoru za posao

Životopis
Možda zvuči jednostavno no kako i u svemu ostalom i u ovom području postoje pravila kojih se treba pridržavati. Zato kada ga počnete pisati vodite računa od tome da životopis mora biti kratak i jasan.

Isto tako ne zanemarujte slobodne aktivnosti, volonterske poslove i praksu koju ste možda odradili u školi jer upravo ovi faktori mogu as razlikovati od ostalih kandidata s jednakim iskustvom i stručnom spremom.

Prije nego što pošaljete životopis pročitajte ga nekoliko puta kako biste ispravili pravopisne i gramatičke pogreške

Prije nego što pošaljete životopis pročitajte ga nekoliko puta kako biste ispravili moguće pravopisne i gramatičke pogreške koje ostavljaju dojam šlampavosti i brzopletosti, osobina koje poslodavac nikone ne želi kod svojih zaposlenika.

Odjeća
Nakon što se pismenim opisom vaših kvaliteta popnete na vrh ljestvice koja vam omogućuje predstavljanje licem u lice, ne zaboravite kako je prvi dojam najvažniji.

Birajte urednu i udobnu odjeću i izbjegavajte napadne boje, šminku i nakit, a najsigurnija kombinacija su sako te hlače ili suknja.

Neverbalna komunikacija
No ono o čemu vrlo malo ljudi razmišlja je javni nastup, odnosno komunikacijske vještine koje itekako mogu pomoći, ali i odmoći. Pokušajte kod kuće odglumiti situaciju razgovora i pritom vodite računa o sljedećim detaljima:

Kada uđete u prostoriju nikako nemojte zaboraviti pružiti ruku osobi s kojom razgovarate i pokloniti joj osmijeh, a što se govora tijela tiče: sjedite uspravno, tijelo okrenite prema sugovorniku i dok razgovarate gledajte ga u oči.

Izbjegavajte prekrižene ruke i gledanje uokolo jer takvim zatvorenim stavom o sebi šaljete negativnu poruku.

I za kraj kratki savjet koji bi trebali poslušati svi koji tragaju za željenim zaposlenjem: Budite prirodni i opušteni.