Slika "Poljubac" Gustava Klimta, koja je nastala na samom početku 20. stoljeća, iz njegove je zlatne faze, a zanimljiva je činjenica da na ovoj slici nije prikazano samo nago žensko tijelo već je žena prikazana u naručju snažnog muškarca.

Galerija

Iza jednog od najpoznatijih secesijskih umjetničkih djela Gustava Klimta "Poljubac" krije se priča o ljubavi slikara i njegove muze, mlade modne dizajnerice Emilie Flöge.

Dvije figure priljubljene jedna uz drugu u nježnom zagrljaju, prikrivene cvijećem na zlatnoj podlozi, zauvijek su ostale ovjekovječene na slikarovu platnu.

Iza jednog od najpoznatijih secesijskih umjetničkih djela Gustava Klimta "Poljubac" krije se priča o ljubavi slikara i njegove muze.



Veza umjetničkog para u to vrijeme bila je izrazito neobična i izvan tadašnjih okvira zato što su bili izrazito neovisni i odlučili su se za vezu bez djece, živeći ispunjenim boemskim životom. Emilie, uspješna poslovna žena i dizajnerica, iako je ostala nepriznata u povijesti mode, ostavila je dubok trag u umjetnikovu srcu.

Uz njegovu pomoć, zajedno s dvjema sestrama otvorila je u bečkoj ulici Mariahilfer modni salon Schwestern Flöge, nezaobilaznu modnu stanicu.

Emilie je dva puta godišnje putovala u Pariz po najmodernije tkanine, dugmad i perlice, a njezin je salon imao 80 zaposlenika koji su marljivo radili na svakom odjevnom predmetu.

'Poljubac' Gustava Klimta inspirirao je i brojne druge kreativce što doakzuje i ovaj mural u Dublinu Foto: Profimedia

Njezine avangardne kreacije koje je kreirala uz pomoć sestara bile su presedan u to vrijeme jer su svojom inovacijom u krojevima, uzorcima i bojama odskakale od tadašnjih modnih okvira.

"Poljubac" je najpopularnije djelo asutrijskog slikara. Slika je prvi put izložena 1908. godine , a obilježava Klimtovu zlatnu fazu.



Atraktivna i unikatna odjeća bila je suprotna onome što se moglo naći u modnim magazinima koji su vrvjeli od konfekcijske odjeće. Utjecaj koji je Klimt ostavio na Emilie mogao se vidjeti i pri ulasku u modni salon koji je bio opremljen neobičnim namještajem i ukrasnim dodacima, izrazito nesvakidašnjim za te prilike.

Vincent van Gogh: Suncokreti koji u sebi kriju sve njegove snove

Prostor koji je bio opremljen crno-bijelim kockastim stolovima, podesivim zrcalima samo je djelić interijera u koji su dolazile brojne domaće i međunarodne klijentice u potrazi za savršenom modnom kombinacijom.

'Poljubac' Gustava Klimta Foto: Profimedia