Za nekoliko dana počinje nova nastavna godina. Iako se mnoga djeca vesele ponovnom susretu s prijateljima i povratku izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima, povratak učenju ne donosi baš osmijeh na lice.
Prvih nekoliko dana, dok se uđu u rutinu, djeci je posebno izazovno. Da bi im bilo lakše i da bi se bolje pripremili za zadatke koji ih redovito čekaju na početku svake nove nastavne godine, poput pisanja o ljetnim praznicima, ovih nekoliko dana možete iskoristiti za pripremu, i to da školu uopće ne spominjete.
Savjete kako da to napravite dala nam je Angela Bralić, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti te povijesti, s dugogodišnjim iskustvom rada u odgojno-obrazovnom sustavu. Uz njezine kratke, ali vrlo učinkovite savjete djeca će se mnogo lakše prilagoditi danima pred sobom.
Evo što savjetuje:
1. Razgovarajte o ljetu
Da biste uvježbali jezično izražavanje, koje će se od učenika tražiti već s prvim danima nastave, pričajte priče o najdražem danu na odmoru.
2. Potaknite razvoj strategija učenja
Možete potaknuti kategorizaciju, strategije učenja i pamćenja tako što ćete pitati dijete da ispriča koja su mu bila najdraža sjećanja s odmora na različitim mjestima ili s različitim osobama.
Nemojte djetetu nametati pritisak zbog početka nove nastavne godine.
3. Napravite plan za iduću godinu
Možete mu dati zadatak da isplanira što želi raditi sljedeće godine. Što ove godine niste stigli, a htjeli biste uvrstiti u raspored? Dijete na taj način vježba vještine planiranja i organizacije, a usput se već može veseliti nekom sljedećem odmoru.
4. Potaknite učenje kategorizacija
Zapišite sve pojmove koji vam padaju na pamet uz riječ "ljeto", a onda ih podijelite na kategorije (hrana, piće, aktivnosti, životinje, …) i prema omiljenosti.
5. Vježbajte samoregulaciju
Podsjetite na neki teški trenutak s odmora da bi uočili obrasce samoregulacije, učili o emocijama da dijete zna kako drugi put reagirati bolje i popravili odnos ako je potrebno.
Oni procesi koji se odvijaju u mozgu djeteta, a koje ne vidimo, ključni su za kasniji uspjeh i zadovoljstvo. Možemo ih poticati, zanemarivati ili, najgore od svega, zatirati.
Sve što radimo vidi se u dječjem odnosu prema sebi i prema učenju. Svaki dan kroz male sitnice poput poticajnih pitanja i razgovora o proteklom danu, o teškim situacijama i kako smo se s njima izborili možemo prirodne sustave mozga potaknuti da rade bolje i brže, zaključuje Angela Bralić.
Želite li još Angelinih savjeta, zapratite njezine društvene mreže Clio's dream na kojima svakodnevno dijeli svoja iskustva s nastave, praktična rješenja i edukacije za roditelje.