Beauty industrija oduvijek je bila ogledalo društvenih promjena, a danas je pred njom važan zadatak – oblikovati budućnost koja je održiva, etična i inkluzivna.

Proizvodi koje koristimo svakodnevno, od kreme za lice do ruža za usne, sve više postaju odraz globalne svijesti o izazovima današnjice i društvenoj odgovornosti. Potrošači traže kozmetiku koja čini više – ne samo da naglašava izgled, nego i doprinosi očuvanju okoliša i poštivanju različitosti. Održivost više nije luksuz, već nužnost, a budućnost ljepote leži u inovacijama koje minimaliziraju štetan utjecaj na planet, dok istovremeno njeguju kožu i bude pozitivne emocije.

PR Foto: Biljana Šimić

Upravo zato, u vrijeme kad se neprestano postavljaju novi i preispituju postojeći standardi ljepote, u Zagrebu je održana izložba koja je posjetitelje odvela u svijet mašte, kreacije i propitkivanja. Esencija ljepote od 11. - 13. listopada u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU), posjetiteljima je pružila jedinstveno iskustvo otkrivanja vlastite autentičnosti koje ih je podsjetilo gdje se sve krije ljepota. Izložba je u pet različitih segmenata prikazala različita viđenja i doživljaje ljepote, povijesni razvoj industrije i socio-ekonomski značaj proizvoda koji su postali dijelom naše svakodnevice: od omaža prvom ružu za usne, prvoj boji za kosu, do brojnih inovacija koje danas imaju ne samo dekorativnu nego i zaštitnu, njegujuću ulogu.

PR Foto: Biljana Šimić

Alat pozitivne promjene

Industrija ljepote oduvijek je bila usko povezana s napretkom, a danas je inovativan način razmišljanja ključan za njen razvoj.

U Europi beauty industrija svake godine investira 2,35 milijardi eura u istraživanje i razvoj, zapošljavajući oko 30.000 znanstvenika u 77 centara za inovacije. Upravo zato taj sektor danas više nije površinski samo usmjeren na estetiku, već aktivno oblikuje budućnost kroz podršku ekonomiji i razvoju inovacija koje čine svijet sigurnijim, održivijim i zdravijim. Na starom kontinentu industrija ljepote značajan je pokretač gospodarskog rasta, a njezina "meka moć" utječe na trendove, kulture i percepcije ljepote diljem svijeta.

PR Foto: Biljana Šimić

Reformulacija 25-30% od ukupno 10.000 kozmetičkih proizvoda velikih tvrtki u Europi jasan je pokazatelj njezine dinamičnosti i sposobnosti da odgovori na izazove tržišta kao i promjene u preferencijama potrošača. Ova agilnost omogućava i brzu integraciju novih otkrića te održivih praksi, poput korištenja recikliranih materijala i smanjenja emisije ugljika.

PR Foto: Biljana Šimić

Budućnost ljepote ne tiče se samo ekološke održivosti. Ona se sve više fokusira na individualnost i inkluzivnost. Beauty industrija postaje važan alat za izražavanje identiteta, omogućavajući pojedincima da istražuju i slave svoju jedinstvenost. Kroz raznolikost proizvoda i nijansi potiče se autentičnost i samopouzdanje, afirmirajući ljepotu u svim njenim oblicima.

PR Foto: Biljana Šimić

Beauty tech: Spoj znanosti i tehnologije

S čak 20 istraživačkih centara diljem svijeta, L'Oréal Grupa investira u tehnologije koje smanjuju emisije CO2, koriste održive izvore te integriraju održive i odgovorne proizvodne procese čime daju važan doprinos u borbi protiv klimatskih promjena. Napredna istraživanja u biotehnologiji, umjetnoj inteligenciji i analizi podataka omogućuju kreiranje proizvoda koji su personalizirani, sigurni i učinkoviti , a razne platforme, omogućuju korištenje proširene stvarnosti i umjetne inteligencije za virtualno isprobavanje kozmetičkih proizvoda i/ili analizu stanja kože.

Personalizacija kroz umjetnu inteligenciju

Industrija ljepote, vođena inovacijama i tehnologijom, neprestano transformira načine na koje njegujemo sebe i doživljavamo ljepotu, pružajući prilike za personalizaciju i inkluziju u svakom segmentu društva. Ipak, sa sve većom ponudom proizvoda, potrošači se sve češće osjećaju preplavljeno izborom, a 70% njih traži savjete online ili među prijateljima.

PR Foto: Biljana Šimić

Potrošači mijenjaju navike te se sve više ljepota pojma kroz prizmu zdravlja. Dakle, zdrava koža je lijepa koža, zdrava kosa je lijepa kosa. Kako bi se odgovorilo na takve, ali i druge zahtjeve, univerzalni proizvodi ustupili su mjesto individualiziranim rješenjima. Platforme poput SkinConsult AI-a omogućuju korisnicima analizu stanja kože putem selfija, uređaji poput Lancômeovog Hapta, ručnog aplikatora za šminku dizajniranog za osobe s ograničenom pokretljivošću ruku, ljepotu čine pristupačnijom i osnažuju svakog pojedinca.

PR Foto: Biljana Šimić

Industrija ljepote ne mijenja samo ono što vidimo u ogledalu, nego i ono što osjećamo u srcu – ljepota budućnosti je održiva, inkluzivna i osobna. L'Oréal Grupa doprinosi ljepoti koja nadilazi površinsku estetiku, a multimedijalna izložba Esencija ljepote posjetiteljima je prenijela srž njihovog poslovanja koje teži osnaživanju pojedinaca i prihvaćanju ljubavi prema sebi.