Istraživanje, koje je u 34 zemlje obuhvatilo pola milijuna ispitanika oba spola, otkriva da je njih 70 posto iskazalo implicitni seksizam povezujući muškarce više nego žene sa znanstvenim aktivnostima
Implicitni stereotipi, misli koje ne želimo izraziti i one nesvjesne, mogli bi obeshrabriti djevojke da za studij izaberu znanost ili matematiku, objašnjavaju autori istraživanja, čiji su rezultati objavljenog u Analima nacionalne akademije znanosti od 22 do 27. lipnja.
Kada ljudi vide da muškarci češće rade u znanstvenim područjima, a da su žene prisutnije u neznanstvenima, u njihovu se duhu razvija predrasuda prema kojoj su muškarci sposobniji za znanost
U zemljama u kojima su stereotipi duboko ukorijenjeni, dječaci postižu bolje rezultate nego djevojčice u prirodnim predmetima i matematici u četvrtom razredu.
Voditelj istraživanja Brian Nosek, profesor psihologije na sveučilištu Virginije, ukazao je da je u svim zemljama obuhvaćenima anketom, prisutna težnja povezivanja znanosti s muškim spolom.
Većina ispitanika brže je povezivala riječi vezane uz znanost s muškim spolom nego sa ženskim, objašnjavaju autori istraživanja.
- Kada ljudi vide da muškarci češće rade u znanstvenim područjima, a da su žene prisutnije u neznanstvenima, u njihovu se duhu razvija predrasuda prema kojoj su muškarci sposobniji za znanost, objasnio je Nosek. (HINA)