Implicitni stereotipi, misli koje ne želimo izraziti i one nesvjesne, mogli bi obeshrabriti djevojke da za studij izaberu znanost ili matematiku, objašnjavaju autori istraživanja, čiji su rezultati objavljenog u Analima nacionalne akademije znanosti od 22 do 27. lipnja.

Kada ljudi vide da muškarci češće rade u znanstvenim područjima, a da su žene prisutnije u neznanstvenima, u njihovu se duhu razvija predrasuda prema kojoj su muškarci sposobniji za znanost

U zemljama u kojima su stereotipi duboko ukorijenjeni, dječaci postižu bolje rezultate nego djevojčice u prirodnim predmetima i matematici u četvrtom razredu.

Voditelj istraživanja Brian Nosek, profesor psihologije na sveučilištu Virginije, ukazao je da je u svim zemljama obuhvaćenima anketom, prisutna težnja povezivanja znanosti s muškim spolom.

Većina ispitanika brže je povezivala riječi vezane uz znanost s muškim spolom nego sa ženskim, objašnjavaju autori istraživanja.

- Kada ljudi vide da muškarci češće rade u znanstvenim područjima, a da su žene prisutnije u neznanstvenima, u njihovu se duhu razvija predrasuda prema kojoj su muškarci sposobniji za znanost, objasnio je Nosek. (HINA)