Radila je u banci, položila ispit za voditeljicu brodice kategorije B, bila aktivna članica Couchsurfing organizacije, istrčala dva polumaratona, rodila blizance i organizaciju doma pretvorila u posao – ona je Marija Budija Bingula, rodom iz Rijeke, a danas sa zagrebačkom adresom.
Iako je oduvijek voljela čist i uredan prostor, registratore i šarene papire, nikada nije pomišljala da bi organizacija prostora mogla postati nešto od čega će živjeti. Pratila je strane profile na društvenim mrežama i uživala u svome hobiju. No rođenje blizanaca promijenilo je njezin pogled na prostor u kojem je živjela.
S blizancima su stigli novi izazovi u održavanju reda svog doma. Prijelomni trenutak bio je kada smo prije četiri godine adaptirali stan i suočili se s velikom količinom stvari koju smo negdje trebali privremeno pohraniti. Tada sam prvi put dobila realan uvid u količinu stvari koje smo imali; ostala sam iznenađena kako smo u šezdesetak kvadrata stana uspjeli nakupiti svakojake predmete.
U tom trenutku odlučila sam prvi put pokušati primijeniti metodu KonMari® i zadržati samo one stvari koje su mi realno bile korisne, koje sam voljela i željela ostaviti u svome domu, a riješiti se što je više moguće predmeta koji mi više nisu davali nikakvu vrijednost, prisjeća se Marija.
Tada nije ni sanjala da će postati KonMari ® konzultantica.
Preduvjet prijavi edukacije za buduće konzultante bilo je upoznavanje sa KonMari metodom® kroz dvije knjige autorice Marie Kondo te prezentiranje navedenog fotografijama svog pospremljenog doma. U rujnu prošle godine sudjelovala sam na virtualnoj edukaciji za buduće KonMari konzultante. Tada je započelo moje putovanje koje sam uspješno završila sredinom prosinca prošle godine kada sam stekla status certificirane KonMari® konzultantice.
Marija je pokrenula svoj blog Sreća na kvadrat i nakon 15 godina rada u bankarskom sustavu u potpunosti zaokrenula svoj život. Danas savjetuje svoje klijente i pomaže im životni prostor dovesti u red, a time neizravno utječe i na sve ostale aspekte njihova života.
Savjetovanje se održava u domu klijenta, no s obzirom na trenutačnu epidemiološku situaciju postoji i mogućnost online konzultacija, što mi daje mogućnost pomoći i onima koji ne žive u mojoj neposrednoj blizini. Prilagođene su potrebama svakog pojedinog klijenta. Na prvim konzultacijama upoznam se s potrebama klijenta kako bih mogla procijeniti kako mu mogu pomoći i koliko će to vremenski trajati, ističe Marija.
OD UREĐENJA DOMA DO UREĐENJA ŽIVOTA
No svatko tko je pročitao knjige Marie Kondo zna da je raščišćavanje mnogo više od samog bacanja smeća. Osoba prolazi kroz vrlo emotivne trenutke, prisjeća se uspomena koje u njoj izazivaju određeni predmeti, uči kako se rastati s predmetima koji joj više ne služe i kako se to može preslikati na sve aspekte života – od pospremanja doma do međuljudskih odnosa.
Svaka će mama lakše disati uz organizaciju.
Kao mami blizanaca, organizacija joj drastično olakšava svakodnevicu, pa i njih polako uči kako pristupiti pospremanju igračaka i prostora.
Početak trudnoće odležala sam kod kuće, a nakon toga još stotinu dana u bolnici bila 24 sata dnevno priključena na tokolizu. Svog dječaka i djevojčicu smatram svojim najvećim uspjehom, a i oni uče kako pospremiti igračke na kraju dana, kako pospremiti krevet nakon buđenja, odnijeti prljavo rublja u za to predviđenu košaru, pomagati prilikom postavljanja stola i sl.
Osim što se radeći takve sitne poslove koje im dodijelimo djeca osjećaju korisno, usvajaju nove vještine i stvaraju naviku održavanja urednosti svog prostora, napominje Marija.
Kao mami petogodišnjih blizanaca, organizacija koja je prisutna ne samo u njezinu poslu nego i u njihovu domu od neopisive joj je pomoći.
Rekla bih da je svakoj mami, bez obzira na to koliko dječice ima, dobra organizacija, kako se kaže, pola obavljenog posla. Vjerujem da će se mnogi složiti kada kažem da u trenucima kada smo organizirani osjećamo da stvari imamo pod kontrolom. Puno smo produktivniji i manje se brinemo te smo u stanju uživati u trenutku jer se ne brinemo za ostale stvari koje bismo umjesto ovoga sada što radimo 'trebali' raditi.
Na društvenim mrežama počela je dijeliti svoje savjete, a iako joj se zbog organizacije prostora javljaju mahom žene, svjedoči kako među certificiranim KonMari® konzultantima postoji i nekoliko muškaraca. Ipak, smatra da ne bi smjela postojati nikakva razlika između muškaraca i žena kada je u pitanju održavanje životnog prostora čistim.
Svi poslovi koje je potrebno svakodnevno obaviti u domu sastavni su dio života svih članova obitelji i svi bi trebali biti upoznati s kućanskim poslovima i na neki način sudjelovati u njima. Naravno, ako nekom članu kućanstva više odgovara jedan tip posla, a drugome nešto drugo, podjela poslova je nešto što apsolutno podržavam, kaže nam.
Iako su organizatori prostora gotovo pa uobičajeno zanimanje u svijetu, kod nas je to još uvijek relativno novijeg datuma, no Marija se trudi približiti teme raščišćavanja i organizacije doma. Da joj je to itekako krenulo te da ljudi uistinu imaju potrebu za time, pokazuje i sve veći broj pratitelja na društvenim mrežama i upiti koje svakodnevno prima.
Organizacija prostora više nije samo njezin hobi nego posao u kojem zdušno uživa.