Većinu roditelja muči isti problem, hoće li za dijete biti bolje da u školu krene ranije ili je možda bolje odgoditi polazak u školu u nadi da će tako na kraju školovanja postići bolji rezultat. Sasvim je svejedno, barem tako tvrde znanstvenici
Istraživanje provedeno u Australiji pokazalo je da je za djecu možda bolje da u školu krenu ranije.
'Djeca sama pronalaze svoje mjesto u životu', rekao je Andrew Martin sa Sveučilišta u Sydneyu.
Andrew Martin je proučio uspjeh 3864 djece iz sedam srednjih škola u Sydneyu kako bi pokušao shvatiti odnos između ocjena djece koja su mlađa, odnosno starija, od većine kolega.
Školovanje je dugotrajan 'pothvat' i mjesto na kojemu se u početku ne pokazuje gdje ćete biti na kraju.
'Kada je posrijedi srednjoškolski uspjeh, nebitno je jesu li djeca mlađa ili starija od većine', rekao je Martin koji je, međutim, otkrio da su starija djeca slabije motivirana, češće izbjegavaju školu i imaju lošije ocjene od ostalih.
Zapravo, pokazalo se da na kraju srednje škole najmlađa djeca imaju najbolje ocjene.
Andrew Martin kaže da može postojati niz razloga zbog kojih djeca mlađa od većine kolega ispočetka zaostaju, ali poslije dostižu pa čak i prestižu ostale učenike.
Možda najjači utjecaj ima samo školovanje. 'Škola je najsnažnija intervencija koju će ljudsko biće ikad osjetiti', rekao je. A budući da donosi goleme promjene, bolje je početi što ranije.
Premda Martin naglašava da je mjerio samo akademski uspjeh u srednjoj školi, ono što se pokazalo za ocjene vjerojatno vrijedi i za ostale markere uspjeha, kao što je emocionalna inteligencija.
'Ispitivali smo akademski, a ne i društveni razvoj, ali nemam razloga vjerovati da društveni razvoj zaostaje za akademskim', rekao je.
Glavno je otkriće da je školovanje dugotrajan 'pothvat' i mjesto na kojemu se u početku ne pokazuje gdje ćete biti na kraju.