Hrvatsko tržište kozmetičkih proizvoda obiluje najpoznatijim svjetskim imenima na području dekorative i preparative. Možemo se pohvaliti odličnim proizvodima za njegu kože s hrvatskim potpisom. Ono što nedostaje su ruževi, puderi, sjajila, sjenila i ostali beauty proizvodi proizvedeni u Hrvatskoj. Stoga smo se prisjetili jedinog hrvatskg brenda dekorative koji je u 80-ima bio glavno kozmetičko ime na području bivše Jugoslavije - Markinsa iz Osijeka
Svaka žena u svojoj kozmetičkoj torbici i na kupaonskom ormariću ima nekoliko make-up proizvoda. Neke od nas imaju gotovo svaki proizvod za uljepšavanje lica, dok druge imaju nekoliko najnužnijih – puder, ruž i maskaru.
U industriji koja prodaje i naglašava ljepotu ukupna zarada najjačih svjetskih brendova dostiže 382 milijarde dolara, brojku njegovanu, zaglađenu i namirisanu proizvodima u svjetlucavoj, glamuroznoj i primamljivoj ambalaži.
Osječka Saponia od 1968. do 1980.godine proizvodila je proizvode dekorativne kozmetike po licenci svjetski poznate kozmetičke kuće Helena Rubinstein
Hrvatsko tržište dekorativne kozmetike nudi najpoznatija kozmetička imena različitog cjenovnog ranga među kojima i najizbirljivije konzumentice beauty artikala mogu pronaći nešto za sebe. No na tim mirišljavim i sjajno osvijetljenim staklenim policama ipak nedostaje – šminka s hrvatskim potpisom.
Možemo se pohvaliti s dobrom ponudom većih ili malenih prirodnih 'made in croatia' brendova preparativne kozmetike čiji proizvodi poput losiona za tijelu ili krema za lice čak dobivaju međunarodne nagrade, dekorativa s hrvatskim potpisom nije u našim parfumerijama i drogerijama od 2000. godine. Tada je ukinuta jedina linija hrvatske dekorativne kozmetike – Markins.
Nakon licence za Helenu Rubinstein pokreće se jedini hrvatski brend dekorativne kozmetike
Osječka Saponia, vodeća deterdžentsko-toaletna industrija na ovim prostorima, od 1968. do 1980.godine proizvodila je proizvode dekorativne kozmetike po licenci svjetski poznate kozmetičke kuće Helena Rubinstein. Nakon tog razdobljac.
Bogate teksture, postojane boje, savršeno razvijene formulacije te iznimna pigmentacija odlikovale su ovu liniju proizvoda dekorativne kozmetik
Ta je kozmetika svojedobno je bila iznimno popularna i omiljena među ženskom populacijom, a uskoro nakon izlaska na tržište pokrenuta je i linija Markins Man proizvoda za njegu muškaraca. Decentno i elegantno pakiranje crne boje sa zlatnim logom i nazivom branda postalo je zaštitni znak ove popularne kozmetičke linije.
Bogate teksture, postojane boje, savršeno razvijene formulacije te iznimna pigmentacija odlikovale su ovu liniju proizvoda dekorativne kozmetike.
Široka paleta proizvoda obuhvaćala je ruževe za usne, olovke za usne i za oči, lakove za nokte čije su boje bile usklađene s bojama ruževa za usne, odstranjivač laka za nokte, maskare, tuš za oči, sjenila za oči, tekuće pudere.
Saponia je također imala i parfeme pod brandom Saghar pokrenut 1985. godine. Mnoge ljubiteljice ovih mirisa s nostalgijom će se sjetiti jednostavnih, ali istovremeno sofisticiranih staklenih bočica koje su u sebi sadržavale najfinije mirisne note.
Zavodljive mirisne kombinacije skrivale su se iza atraktivnih imena kao što su My Way, Moonlight, Destiny, Anelle, Avril i Spring Flowers.
Posebna je zanimljivost da je Museum of Modern Arts New York u svoju zbirku uvrstio je i fotografiju Sonje Iveković koja je bila zaštitno lice reklame za Helena Rubinstein puder za lice koji je proizvodila Saponia 1976. godine.
Pročitajte i Furka 80-ih: 10 komada obuće iz našeg djetinjstva