Osim što naglašava ljepotu tijela i mnogima tek predstavlja trivijalno igranje krpicama, moda zna pokazati zube i društvenu osviještenost. Kako bi se privukla pažnja dobrodošlo je i igranje na kontroverzu koje izaziva zgražavanje, sram ili nelagodu čak u tolikoj mjeri da se ponekad zabranjuju. Donosimo vam one koje su izazvale najviše polemika
Kako je umjerenost sve manje zanimljiva osobina, o tržištu ovisna modna industrija učinit će sve kako bi privukla pažnju i pridobila što više kupaca u svoje trgovine.
luzija na seks uvijek je garancija za okretanje glava u smjeru upečatljivog plakata, dok osjetljive priče s religijskom ili društveno osviještenom tematikom osiguravaju toliko željeni (besplatni) medijski prostor.
Kada se marketinškoj neutaživoj želji za vrbovanjem kupaca suprotstave moralni dušebrižnici rezultat je skidanje reklame, no kako je zabranjeno voće i najslađe, pravi interes za sporne brendove tek počinje.
Jordache, 1980
Puno prije nego što su se Kate Moss i Marky Mark skinuli za modnu marku 'Calvin Klein' to je učinila manekenka za 'Jordache'. U usporedbi s današnjim golišavim reklamama, ove je fotografije teško doživjeti kao moralnu prijetnju.
Benetton, 1994
Njemačka u svojim medijima nije željela vidjeti Benettonovu reklamu s rukom žigpsanom riječima 'HIV postive' jer podsjeća na logore iz Drugog svjetskotg rata.
Benetton, 1996
Benettonove reklamne kampanje postale su sinonim za kontroverze kojima se prije svega ističu predrasude različitih motivacija.
Oboljeli od side, invalidi, različite vjeroispovijesti te rase redovito su bili na njihovim tapetama. U Velikoj Britaniji je tako zabranjen plakat koji prikazuje tri ljudska srca – bijele, crne i žute rase – aludirajući time kako sva tri jednako izgledaju.
Dolce&Gabbana, 2007
Talijanske publikacije izbacile su reklamu za ovaj modni brend ističući kako se njome savladavanje žena od strane muškaraca prikazuje kao glamurozno i seksi iskustvo.
Sisley, 2008
Modni ovisnik u 'Sisleyjevoj' kampanji ne znači zaljubljenica u krpice i modne dodatke već aluzija na šmrkanje kokaina u kojoj se dvije djevojke predaju opijatu dok ispred njih na stolu leži mala bijela haljina.
Tom Ford, 2008
Italija te neke azijske zemlje rekle su ne reklami Toma Forda na kojoj glamurozna žena sa sunčanim naočalama koja u ustima drži treći prst muške ruke. Uvredljivo i ponižavajuće za žene bile su riječi službenog objašnjenja izrečene zabrane.
Superette, 2009
Novozelandski modni brend 'Superette' svoj je iskorak na modne tržište napravio morbidnim setom slika sa sloganom 'Be Caught Dead In It' ('Neka vas smrt snađe u tome'). Žena koja u lokvi krvi leži na stepenicama te muškarac zgnječen liftom samo su dio ove kampanje.
>> Šokantna i provokativna poruka modne biblije
>> Francuski 'Vogue' optužen za rasizam
Calvin Klein, 2010
Traperice na tijelima muškaraca kako je ih je prikazao Calvin Klein na najnovijem jumbo plakatu opisana je kao uvredljiva za žene zbog toga što ne potiče samo bludne radnje već i silovanje.
Lara Stone okružena s tri muškarca golih torza tako ne reklamira odjeću već isključivo fotografiju kao medij na koji će se utisnuti logo Calvina Kleina.