U vremenima kad većina građana krpa kraj s krajem, uopće nije čudno što su platforme poput Sheina i Temua popularnije nego ikad.
Odjeća, detalji za dom, kozmetika – sve nadohvat ruke, i to po nerealnim cijenama
Mladi kupci ne razmišljaju previše: ako mogu dobiti haljinu za pet eura, zašto bih je platila 50? No, upravo ta logika stvara globalnog diva brze mode koji danas kuca na vrata jedne od najpoznatijih prijestolnica mode na svijetu.
Da, Shein je najavio otvorenje svoje prve fizičke trgovinr u Parizu 5. studenog u 13 sati, i to u samom srcu grada, u prestižnoj robnoj kući Le BHV Marais. Tek tri godine nakon što je otvorio prvu poslovnicu u Tokiju, ovaj azijski gigant sada ulazi na francusko tržište.
Francuske modne kuće i lokalne vlasti odmah su izrazile nezadovoljstvo. Zemlja koja je svijetu dala Coco Chanel i Christiana Diora s pravom se pita – kakvu poruku šalje kada otvara vrata brendu koji simbolizira ultra-jeftinu, jednokratnu modu, i to u trenutku kada Francuska priprema zakon protiv upravo takvih praksi?
A onda – skandal
Netom prije velikog otvorenja pariško tužiteljstvo pokreće istragu protiv Sheina, zajedno s platformama Temu, AliExpress i Wish, nakon što je francuska agencija za zaštitu potrošača otkrila seksualne lutke nalik djeci na Sheinovoj platformi. Tvrtka je odmah reagirala – obećala punu suradnju s vlastima, zabranila prodaju svih igračaka za odrasle i privremeno ugasila tu kategoriju.
Odluka BHV-a da udomi Shein izazvala je pravi modni potres. Neki su brendovi već najavili odlazak iz robne kuće u znak protesta, a otpor su pokazali i brojni dizajneri.
U međuvremenu, Shein pokušava uvjeriti javnost da će prodavati isključivo provjerene, etične proizvode, no povjerenje se teško vraća – pogotovo kad se zna da je upravo ta kompanija već godinama na meti kritika zbog iskorištavanja radnika i štetnog utjecaja na okoliš, piše BBC.
I dok se ispred BHV-a okupljaju prosvjednici, Shein i dalje raste. Njegove su aplikacije na vrhu ljestvica preuzimanja, a kolekcije se mijenjaju brzinom vremenske prognoze.
Možda je zato pravo pitanje danas – koliko smo mi, kao potrošači, zapravo dio tog problema. Jer svaka haljina za pet eura ima svoju cijenu – samo što je ne plaćamo mi, nego netko drugi, daleko od Pariza.