U Zagrebu se trenutačno nalazi 3500 korisnika socijalne samoposluge –humanitarne aktivnosti Crvenog križa. Polovicu od te brojke čine samci i djeca do 15 godina kojima je pomoć uslijed niskih primanja najpotrebnija.
Ovu uslugu Crvenog križa koristi i Božica Švarc koja nam je ispričala svoju priču i koliko joj pomaže da svaki dan ima hranu na stolu.
Socijalni dućan program je gradskog društva Crvenog križa Zagreb koji postoji od 2015. godine i od tada pomažu ljudima koji su se našli u životnim okolnostima koje ih nisu mazile.
„Socijalni dućan je namijenjen osobama koje su se našle u teškim životnim situacijama. To su ili mlade obitelji ili samci koji su ostali bez svog suživotnog partnera koji nažalost imaju mala primanja“, rekla je Nina Tanjer, voditeljica Crvenog križa Zagreb.
Naša sugovornica Božica Švarc korisnica je socijalne samoposluge gotovo tri godine i nije jedina.
„Otišla sam u mirovinu kad mi je suprug preminuo. Otišla sam u njegovu mirovinu koja je mala, a kćer mi je bolesna i nigdje ne radi jer ima takvu dijagnozu. Tada sam saznala za Crveni križ i da tu mogu dobiti hranu i tako sam se prijavila“, rekla nam je Božica Švarc.
Dohodovni cenzus koji njihovi korisnici moraju zadovoljiti jest 2000 kuna po samcu odnosno 1700 kuna po članu obitelji, stoga je ova akcija Crvenog križa za mnoge spas i nada.
„Socijalni dućan funkcionira na principu donacija građana i donacija naših trgovačkih lanaca koji su donošenjem pravilnika o oslobođenju od PDV-a na doniranu i na hranu koja je pred istek roka, zapravo automatski povećali svoje donacije prema nama. Tako dnevno prikupimo donacije za nekakvih 30-ak, 40-ak obitelji“, rekla nam je Nina Tanjer.
Na taj način u socijalnoj samoposluzi je moguće svakodnevno dobiti svježu hranu te voće i povrće koje se onda dijeli obiteljima koje taj dan dolaze u socijalnu samoposlugu. Svaki građanin, institucija te pravna ili fizička osoba, može donirati potrepštine u socijalni dućan, pri čemu su najpotrebnije dugotrajne namirnice poput ulja, brašna, šećera i konzervirane hrane kako se hrana ne bi brzo pokvarila te kako bi je korisnici samoposluge mogli što dulje koristiti, ali i higijenske potrepštine.
„Ova pomoć mi jako puno znači. Socijalna trgovina je stvarno korisna i puno to ljudima znači da dođu tu pogotovo onima koji imaju male mirovine ili starijim ljudima“ rekla je Božica Švarc.
Kako bi pripomogao potrebitima, dm je za nadolazeći Black Friday osmislio vlastitu inačicu zvanu Giving Friday. dm je odlučio 5% ukupnog prometa na taj dan donirati u obliku higijenskih potrepština koje su korisnicima socijalnih samoposluga iznimno važne. Ova humanitarna aktivnost se održava diljem Hrvatske, u svim prodavaonicama dm-a te se odnosi i na promet ostvaren na njihovom dm online shopu.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom dm-om po najvišim profesionalnim standardima.