Spotovi kao prozor u stil

Prije MTV-a idole smo mogli vidjeti uglavnom na koncertima, u časopisima ili rijetkim televizijskim nastupima. No, uz glazbene spotove, svaki novi singl donosio je novu modnu priču.

Sjetite se Michaela Jacksona u crvenoj kožnoj jakni iz Thrillera, Madonne s čipkastim rukavicama i križevima u Like a Virgin te Britney Spears u školskom outfitu u …Baby One More Time – ove su slike postale nezaobilazni dijelovi stilskog identiteta cijelih generacija. Ono što su nekada bile modne revije, postali su upravo glazbeni spotovi. Michael Jackson Foto: Profimedia

Madonna i snaga stila

Madonna je savršen primjer umjetnice koja je modom postala jednako moćna kao i glazbom. 

Njezini prepoznatljivi lookovi iz osamdesetih – slojevite narukvice, poderane čarape, oversized jakne - inspirirali su cijelu generaciju.

Kasnija suradnja s Jean-Paulom Gaultierom i kultnim korzetom sa šiljastim grudnjakom postala je pravi simbol pop-kulture. Madonna je pokazala da moda nije samo izgled već moćan alat za stvaranje identiteta i pričanje priče.

Madonnna u kultnom grudnjaku dizajnera Jean Paul Gaultiera Foto: Profimedia

Zvijezde koje oblikuju trendove

Svako desetljeće donijelo je nove modne heroje.

Devedesete su bile u znaku grunge scene s Nirvanom i flanel košuljama, kao i oversized hlačama i sportskim stilom koje su popularizirale TLC.

Nirvana Foto: Profimedia

U dvijetisućitim Destiny’s Child naglašava "girl power" usklađenim kostimima, a Gwen Stefani miješala je punk i glam stvarajući prepoznatljiv stil.

Gwen Stefani Foto: Profimedia

Kasnije su Lady Gaga i Beyoncé postavile spotove kao umjetničke instalacije i modne fenomene – od haljine od mesa do globalnog hita kao što je kostim iz Single Ladies. Lady Gaga Foto: Profimedia

Moda kao produžetak glazbe

MTV je modnim dizajnerima otvorio vrata do milijuna gledatelja, a izvođačima pružio priliku da svojom odjećom dodatno naglase poruku pjesme. 

Spotovi su postali prostor eksperimentiranja, provociranja i oblikovanja ukusa.

Stilisti su brzo shvatili da glazbenik može biti najbolja reklama – jer što se pojavi na MTV-u, sutra se nosi na ulicama diljem svijeta.

YouTube kao nasljednik MTV-a

Iako MTV više nema onu moć iz zlatnih godina, njegova lekcija ostaje jasna: glazba i moda su nerazdvojne. TikTok, Instagram i YouTube sada lansiraju trendove, ali spotovi su još uvijek mjesto gdje izvođači grade svoj imidž. Kad Harry Styles obuče haljinu ili Dua Lipa snimi spot u vintage ruhu, to nije slučajno – to je nastavljanje tradicije koju je MTV započeo.

Galerija +7

Dua Lipa u modnom stilu osamdesetih Foto: Profimedia Nas pripadnike generacije X ne treba podsjećati koliko su 1980-e bile dobre godine

Ovo je opća kultura: Kviz o 80-ima za obožavatelje živopisne dekade