Iako je zovemo bojom, ona to nije. Crna predstavlja odsustvo bilo kakvog svjetla i boje. A opet niti jedna (ne)boja nema takvu moć transformacije i toliko dozu kontradiktornosti u sebi kao crna.

Galerija

Crno simbolizira marljivost i ozbiljnost. U povijesnom smislu često se povezivala s vjerskim redovima i poslušnošću, ali i subkulturalnim grupama koje su izgradile svoj identitet na buntu i individualnosti. U nekim zemljama nazivaju je bojom žalosti, a u drugima ona je oličenja sofisticiranosti i seksepila.

Nosili su je još stari Grci, a iznimno je bila popularna i među imućnim Europljanima – od španjolskih plemića do nizozemskih trgovaca – u 16. stoljeću kada su se tkanine ručno bojile i dolazile s paprenom cijenom dostupnom samo manjem dijelu stanovništva.

Coco Chanel popularizirala je kultni komad - malu crnu haljinu Foto: Profimedia

A onda je u dvadesetim godinama prošlog stoljeća sve promijenila jedna žena – Gabriela Coco Chanel. Francuska dizajnerica željela je stvoriti odjevni komad koje će žene moći nositi u različitim situacijama i u kojem će uvijek izgledati lijepo i dotjerano.

Stvorila je 1926. godine malu crnu haljinu i zasluženo ušla u modnu povijest. Uistinu, crni odjevni predmeti su svevremenski, nikad ne izlaze iz mode, pristaju svim tonovima kože i ženama različitih konfekcijskih brojeva.

Claudia Schiffer u crnom sakou Karla Lagerfeld za Chanel Foto: Afp


Ne čudi što su joj počast svojim radom odali neki od najslavnijih dizajnera svih vremena od Giorgija Armanija i Karla Lagerfelda preko Jean Paul Gaultierea do Ricka Owensa.

Ne čudi niti što se odjevni komadi u crnoj boji danas nalaze u gotovo svakom ženskom ormaru.

Plavokosa dama iz centra Zagreba u crnoj kombinaciji Foto: Josip Moler/Cropix

Da žena uvijek izgledaju dotjerano i lijepo u crnoj odjeći potvrdila je i plavokosa dama iz centra Zagreba koja je snimljena tijekom šetnje hrvatskom metropolom. Gradom je projurila u udobnom izdanju sastavljenom od ležernih komada.

Od hladnoće se zaštitila dobro krojenim crnim kaputom do koljena s dvorednim kopčanjem koji joj je saliveno pristajao, te vunenom kapom u istoj boji ukrašenoj – coflekom. Ispod kaputa izvirivala je crna sportska majica s kapuljačom, te čizme visokih sara s nazubljenom povišenom potplatom. Izdanje je dopunila s kožnatom torbom.

Moderna interpretacije crnog izdanja dizajnera Ricka Owensa Foto: Profimedia