Startup iz Sttutgarta "The Female Company" odlučio se na zanimljiv i kreativan način boriti protiv, kako su naveli, nepoštenog i seksističkog oporezivanja tampona, higijenskih uložaka i ostalih proizvoda za žensku higijenu.
Naime, žena dodatne troškove vezane za menstuaciju ne mogu izbjeći, a porezni zakoni ne izlaze im u susret. U Njemačkoj se tako tamponi smatraju "luskuznom robom" i oporezuju se najvišom stopom poreza od 19 posto.
Istovremeno, stvarni luskuzni proizvodi poput svijeća, tartufa i uljanih slika smatraju se svakodnevnim potrebama i prodaju se sa sniženom stopom poreza od samo sedam posto.
Zato je navedeni startup odlučio pronaći rupu u zakonu i doskočiti ovom problemu - u Njemačkoj se, naime, i na kupovinu knjiga plaća porez od sedam posto, zbog čega su tampone odlučili prodavati zapakirane u - knjigu.
Ovom knjigom bore se protiv nepotrebno visokih poreza na higijenske potrepštine, a sve one koji se slažu s njima pozvali su da ih podrže.
Tampon knjiga osim 15 organskih tampona sadrži i 46 stranica koje su ispunjene smiješnim i iznenađujućim pričama o menstruaciji. Knjiga je ilustrirana u "smionom i beskompromisnom stilu" i tiskana na recikliranom papiru.
Prodaje se po cijeni od 3,11 eura (23,07 kn), a trenutno je nedostupna jer se prva runda knjiga rasprodala u manje od dva dana. Narudžba je i dalje moguća, ali uz čekanje dostave od tri tjedna.
Ukupno {{TotalVotes}}
U HRVATSKOJ PDV OD 25 POSTO
A tamponi kao luksuz nisu pojava koja se veže isključivo za Njemačku. Posljednjih nekoliko godina ovi su porezi bili povod za prosvjede diljem svijeta. Zemlje poput Indije, Kenije i Kanade već su ih ukinule, a u Njemačkoj još uvijek nema dovoljno političkih pritiska.
I u Hrvatskoj PDV na higijenske uloške, tampone i ostale potrepštine koje žene moraju kupovati iznosi 25 posto.
Prema podacima koje je nedavno objavio Jutarnji list, na račun žena država godišnje zaradi nešto više od 130 milijuna kuna, a radi se o novcu na koji se može uvijek računati jer svaka žena otprilike pola života ima menstruaciju i, naravno, troškove koje ona sa sobom donosi.
U Hrvatskoj kao i u brojnim drugim europskim zemljama, ženske higijenske potrepštine ne smatraju se "osnovnim životnim potrepštinama" iako njihovo korištenje u pravilu nije stvar izbora.
Dok se zakoni ne promijene, tu će biti organizacije poput "The Female Company" koje će ukazivati na problem.