Ususret ulaska Hrvatske u Europsku uniju, a s ciljem očuvanja autohtonih i tradicionalnih načina priprema hrane i poticanja proizvodnje lokalnih proizvođača i malih poljoprivrednika Mercator – H je najavio projekt „Okusi domaće“
U tri faze tijekom trajanja projekta 'Okusi Hrvatske' fokus će biti na ključnim prehrambenim kategorijama. Tako će u prvoj fazi akcije, od 4. do 17. travnja, pažnja biti usmjerena na tradicionalne načine pripreme kruha, druga će faza, od 25. travnja do 16. svibnja, biti posvećena domaćem svježem mesu te u konačnici treća, od 23. svibnja do 13. lipnja, domaćem voću i povrću.
Sa znanstvenog aspekta, kampanji se pridružila i jedna od najpriznatijih hrvatskih stručnjakinja za prehranu, doc. dr. sc. Donatella Verbanac.
Prva kategorija s kojom projekt „Okusi domaće“ kreće je kruh. U Mercatorovoj se ponudi može pronaći preko 150 vrsta kruha i peciva, a proizvodi se peku svaka dva sata čime je garantirana njihova svježina u svakom trenutku. Mercator će u 6 regija Hrvatske ponuditi po tri vrste kruha spravljene sa tradicionalnim sastojcima pojedinih regija u čijem izboru je sudjelovala i D. Verbanac.
Unutar dva tjedna posjetitelji će diljem Hrvatske degustirati i glasovati za kruh svoje regije. Kruh s najviše glasova u svakoj od 6 regija uvrstit će se u stalnu ponudu Mercatorovih pekarskih proizvoda.
U sklopu kampanje „Okusi domaće“ Mercator i Getro ojačali su suradnju s domaćim dobavljačima svježeg mesa. U trgovinama Mercatora i Getroa svježe meso dolazi isključivo od domaćih dobavljača, prvenstveno Medvena, Ravlića i Paleke.
Navedeni dobavljači surađuju s velikim brojem domaćih uzgajivača i kooperanata te je danas većina svježeg mesa u ponudi Mercatora i Getroa, čak 80%, iz domaćeg uzgoja. Osim stabilnim dobavljačima, Mercator svježinu I kvalitetu mesa garantira kroz standardizirane procese, HACCP, sljedivost, hladni lanac te dnevne isporuke svježeg mesa na prodajna mjesta.
Završna faza projekta „Okusi domaće“ u fokusu će imati voće i povrće. Mercator Hrvatska radi s više od 40 malih proizvođača te još 5 zadruga sa po 20 kooperanata. Više od polovice kooperanata plasiraju i do 100 posto svojih uroda na police Mercatora i Getroa i na taj se način za male poljoprivrednike osigurava kontinuitet plasmana uroda kao i za njih sigurnije planiranje kapaciteta jer s druge strane imaju stabilnog partnera.
Domaće voće i povrće izlagat će se na posebno opremljenim štandovima čime se želi još više dati na važnosti lokalnim poljoprivrednicima, približiti ih posjetiteljima i potaknuti jačanje lokalne proizvodnje. U sklopu kampanje, Mercator će u većini trgovina Hrvatske domaće voće i povrće plasirati od berbe do police u roku manjem od 48 sati, a tijekom kampanje posjetitelje će se dodatno educirati o vrijednostima sezonskog voća i povrća.
Dunja Delić, direktorica marketinga Mercatora-H izjavila je kako će kampanjom 'Okusi domaće' Mercator njegovati lokalne vrijednosti u tri ključne kategorije svježih proizvoda:
- kroz ponudu novih vrsta kruha sa tradicionalnim sastojcima iz hrvatskih regija;
- kroz promociju u trgovinama i poticanje rasta malih poljoprivrednika i domaćih proizvođača voća i povrća i plasmanom proizvoda od berbe do police u roku od 48 sati;
- u mesnicama Mercatora i Getroa svježe domaće uzgojeno meso biti će zastupljeno s 80%“
Doc. dr. sc. Donatella Verbanac dokazanim argumentima želi razbiti tabue vezane uz kruh i meso, ali i podijeliti informacije o vrijednostima koje se kriju u voću i povrću.
'Mnogo je zabluda po pitanju zdrave prehrane, stoga je bitno ljudima pružiti točne informacije. Godine istraživanja u prehrambenoj industriji rezultirale su zanimljivim podacima. Tako primjerice novija istraživanja pokazuju kako je svinjetina, nasuprot ustaljenom mišljenju, posno meso. Također, mnogo je općeprihvaćenih netočnih savjeta kada govorimo o dijetama. Rijetki su oni koji znaju da 100 grama posne janjetine ima samo 100 kcal, dok tabla čokolade od 100 grama daje najmanje 560 kcal ili da kruh od cjelovitog brašna pozitivno utječe na smanjenje 'trbušne debljine', izjavila je Verbanac.