Otkako je ovoga tjedna Stephane Rolland predstavio svoju haute couture kolekciju za proljeće/ljeto 2023. godine u Palais de Challot u Parizu, mnogi ne prestaju pričati o njegovim kreacijama zlatnog sjaja, a koje su prštale pretkolumbovskom simbolikom.
Francuski dizajner svoju novu kolekciju posvetio je Brazilu, u kojem je proveo dosta vremena kao tinejdžer, a koja je obilovala odvažnim haljinama i kombinezonima predimenzioniranog kroja, voluminoznih kapuljača i neproporcionalnih ramena.
Dugo sam želio posvetiti kreacije Brazilu, priznao je Stephane Rolland. Volim zemlju, divim se stilu Brazilaca i tome kako pronalaze zadovoljstvo u svakodnevnom životu.
Trapezoidne siluete i reljefni uzorci na kreacijama korišteni su kako bi se prikazalo arhitektonsko nasljeđe Rio de Janeira i Brasilije, a posebice djela nadaleko poznatog arhitekta Oscara Niemeyera.
Kruna cijele revije bila je pak zlatna mladenka odnosno veličanstvena haljina od lamea inspirirana zaštitnicom Brazila – Marijom od Aperecide – koju je nosila francuska manekena senegalskih korijena Oulimata Gallet.
Iako kreacija na prvu loptu izgleda veliko i teško – kao da se tekuće zlato izlijeva u trenutku smrzavanja na tijelu – iznimno je lagana za nošenje.
Upotrijebili smo veliku količinu zlatnih listića za tu posljednju haljinu, priznao je Rolland. Sve je elemente lakirao i zatim zlatom laminirao dizajner interijera Fabien Barbera. Isklesani elementi izrađeni su od posebne legure.
Mnogi su komentirali kako bi taj odvažni model mnogi voljeli vidjeti na najvažnijem filmskom crvenom tepihu u kalendaru – na Oscarima.
Da je Stephane Rolland imao prestižnu filmsku nagradu na pameti, pokazuje i činjenica da je u vrijeme stvaranje kolekcije inspiraciju crpio iz prizora "Crnog Orfeja" redatelja Marcela Camusa iz 1959. godine, čija se radnja odvija u brazilskoj faveli tijekom karnevala, a koji je nagrađen Oscarom za najbolji strani film.