1. REALNO STANJE NA TRŽIŠTU
Nedavno objavljeno američko istraživanje pokazalo je da poduzetnice teže dolaze do financijskih sredstava za pokretanje posla od muškaraca. Situaciju u Hrvatskoj teško je prikazati u točnim brojkama, ali zato je iznimno bitno upoznati se sa stanjem na tržištu. One koje se odlučuju za ulazak u poduzetništvo u Hrvatskoj mogu biti sigurnije jer je RH jedna od zemalja koja ima Strategiju razvoja poduzetništva žena. Jedan od načina za provedbu te strategije jesu i dostupni krediti namijenjeni poduzetnicama.
Hrvatska banka za obnovu i razvitak u programu kreiranom za poduzetnice financira 100 % investicije u iznosu do 700 tisuća kuna uz kamatnu stopu od 2 posto koja može biti dodatno snižena na 1,5 posto ako zapošljavaju osobe mlađe od 30 godina. Ovim sredstvima kreditiraju se projekti poslovnih subjekata koji su u većinskom vlasništvu žena i kojima upravljaju žene.
Dobra početna odluka mogla bi biti garancija da će nadalje sve ići "po špagi", no za uspjeh treba znati još više.
Za veće projekte ženama su na raspolaganju drugi programi HBOR-a čije se kamatne stope kreću od 2 do 3 posto s nizom mogućnosti za dodatno sniženje kamatne stope. Financiranje će u poduzetništvu biti jedna od najizazovnijih stavki i zbog toga je ta odluka jedna od najbitnijih.
2. POSTAVITI REALNE CILJEVE
Odluku o ulasku u poduzetništvo često prati visoka razina entuzijazma. Time su i očekivanja mnogo veća nego što bi zapravo trebala biti. U poduzetništvu je ključno balansirati između lude želje za uspjehom i realnosti. Zapravo, ako poduzetnica ne uspije uhvatiti "zlatnu sredinu" između svojih snova i izvedivog poslovnog modela, poduhvat može otići u potpuno drugom smjeru – onom neželjenom. Postaviti realne ciljeve znači odrediti i dugoročni cilj, no važnije je postaviti male ciljeve i odabrati korake koje ćete poduzeti na putu ostvarenja. Većina uspješnih poduzetnica kreira jednogodišnje, mjesečne, pa čak i tjedne planove.
3. ODRŽAVATI MREŽU POZNANIKA
Biti poduzetnica znači imati i znanja i vještine koje možda niste stekle tijekom svog formalnog obrazovanja i dosadašnje karijere. I na takve situacije treba biti spreman. Održavanjem poslovne mreže kolega i poznanika bit će vam lakše riješiti probleme koji će se pojavljivati.
U svijetu poduzetnika, pogotovo malih i srednjih, postoji uzajamna podrška. Uvijek je dobro koristiti dostupne programe mentorstva, poslovne infrastrukture, raznih tematskih radionica i seminara. Ne samo ona moralna, već i poslovna podrška koja ponekad može biti ključ rješenja vašeg poslovnog problema.
U svijetu poduzetnika, pogotovo malih i srednjih, postoji uzajamna podrška Foto: Getty
Američko online istraživanje provedeno među 2500 poduzetnika pokazalo je da su već iskusni poduzetnici kao najveću grešku u svom poslovanju naveli – netraženje pomoći drugih. Stoga, oni koji uspiju znaju da pomoć mogu i trebaju potražiti. Odnosi koje uspijete održati (bez obzira na to koliko to bilo teško) također će biti dio vaše vrijednosti. Imajte povjerenja u svoj društveni kapital, ali uz oči širom otvorene.
Tri su osnovna elementa potrebna za ulazak u poduzetništvo: poslovna prilika, resursi i poduzetnica – vi. Jeste li spremne?
4. KAKO ZADRŽATI KLIJENTE
Potraga za novim klijentima može biti mukotrpniji posao negoli zadržavanje klijenata s kojima ste već, u nekom drugom poslovnom aranžmanu, imali suradnju. Zbog toga je privlačenje tih istih klijenata u poslovnu suradnju s drugom tvrtkom (onom koju sada vi vodite) pravi jackpot. Iako su danas klijenti više nego ikad tržišno nepovjerljivi, vi morate imati proizvod, znanja i vještine zbog kojih će vam klijenti ostati vjerni. Najvažniji su, dakle, iskrenost, povjerenje i naravno – sposobnost da klijenta uvjerite da vam je najvažniji na svijetu.
5. BITI SVJESTAN NEDOSTATAKA
Uz izbjegavanje ograničenja u karijernom napredovanju, iskorištavanje vlastitog talenta do maksimuma, kreiranje vlasititog radnog vremena, u poduzetništvu treba biti svjestan i nedostataka. Najčešći su: odgovornost prema zaposlenicima, hvatanje ukoštac s administracijom i nestalni prihodi. Svih "crnih scenarija" bile su svjesne one koju se se na ovaj korak već odlučile. Biti svjestan mogućih problema znači i brži pronalazak rješenja. Detektirajte rizike unaprijed i napravite plan kako ćete ih rješavati ako se dogode.
Tri su osnovna elementa potrebna za ulazak u poduzetništvo: poslovna prilika, resursi i poduzetnica – vi. Jeste li spremne?