Reklame koje modna kuća Chanel snima za svoj najpoznatiji parfem uvijek su prava mala remek-djela, pa tako ni ona najnovija s potpisom redatelja Johana Rencka, čije je zaštitno lice Marion Cotillard, nije izuzetak.

Štoviše, posljednja u nizu kampanja za najpoznatiji parfem svih vremena donosi dašak starog pariškog glamura, baš onakvog u kakvom je uživala i sama Gabrielle Coco Chanel.

Naime, glumicu koja je mnogima najpoznatija po svojoj ulozi u filmu Woddyja Allena „Ponoć u Parizu“ odjenuli su u reinterpretaciju haljine kakvu je nosila upravo Coco.

Na haljinu je ušiveno više od 10 tisuća pojedinačnih zlatnih šljokica koje reflektiraju svijetlo, ručno jedna po jedna. Ideja je da one doprinose ideji slobode kakvu predstavlja i sam parfem te utjelove svu snagu žene. Upravo se time vodila i sama Coco kada je došla na ideju kreirati parfem za svoj modni brend.

Tada je zamolila dizajnera parfema Ernesta Beauxa da napravi "parfem koji miriše kao žena". Broj 5 bio je njezin sretan broj, i otuda mu ime, a u svijet je lansiran u svibnju 1921. I otada ne prestaje intrigirati žene diljem svijeta, kao i muškarce koji taj miris vole osjetiti na ženama.

Od ilustracije do kinematografskih reklama

Iako danas uživamo u gotovo pa filmičnim ostvarenjima kada je u pitanju reklama za Chanel No.5, prva reklama bila je isključivo prenošenje od usta do usta. Sama Coco pozvala bi nekolicinu žena na svoje večere i našpricala ih svojim parfemom. Te je iste godine, 1921., karikaturist naziva jednostavno Sem, napravio prvu slikovnu reklamu, crtajući samu gracioznu Coco uz bočicu parfema.

Godine 1937. Coco je reklamirala parfem u časopisu Harper’s Bazaar, pa se ona sama pojavila na fotografiji kraj kamina u dramatičnoj crnoj haljini. Baš kao i njezin parfem, i sama je bila snažna ličnost pa je uvijek najbolje svojim likom oslikavala ono iza čega stoji.

Još se i danas pamte brojne snažne žene koje su reklamirale ovaj parfem, no tu je bio i jedan muškarac - Brad Pitt.

Taj su primjer slijedile i mnoge druge glumice, a jedna od najpoznatijih koja je snimila reklamu bila je Suzy Parker. To je ujedno bila i prva televizijska reklama za ovaj parfem. Režirao ju je Richard Avedon, a rečenica Svaka živuća žena voli Chanel No. 5 ušla je u povijest. Iako je reklama trajala samo nekoliko sekundi, budžet je bio sve samo ne malen.

Citati dizajnerice Coco Chanel nadahnjuju žene već desetljećima - 2 10 životnih istina Coco Chanel koje inspiriraju žene već 100 godina

Međutim, s vremenom se taj čuveni parfem počelo smatrati mirisom za starije dame iz visokog društva, a kako bi se to promijenilo, 1966. osmišljena je reklama s Ali McGraw u glavnoj ulozi, s čuvenim kadrom u kojem se ona kupa u kadi.

Svevremenski mladenački izgled kampanje uspio je postići to da se čak i do danas Chanel smatra parfemom za sve generacije. Uostalom, ta reklama izgleda kao da je snimljena danas.

S vremenom je stekao toliku slavu da ulaganje u skupe reklame nije bilo bi potrebno. Jedna od najpoznatijih reklama vezana uz Chanelov parfem je ona s Catherine Deneuve, bez ikakvog slogana. Samo njezino lice, njezino ime i bočica parfema. Francuska elegancija na jednom plakatu.

Zakoračimo li u modernije doba, nezaobilazna je reklama koju je snimila Nicole Kidman, pomalo u stilu Mouline Rougea, istoimenog mjuzikla koji je snimila tri godine ranije. Njezina duga baršunasta haljina koja otkriva gola leđa, klasična punđa i nakit na kojem piše ime parfema i danas se pamte kao jedan od najboljih trenutaka zabilježenih u povijesti reklama za Chanel No. 5.

Međutim, jedna od možda najneočekivanijih je ona koju je 2012. snimio Brad Pitt, čime je postao prvi muškarac koji je ikada reklamirao taj parfem. Snimljen je u crno-bijeloj tehnici, samo s bočicom u boji. Bočica parfema predstavlja ženu, a Brad je samo zgodni dodatak. Time su kreatori reklame sjajno u prvi plan opet stavili ženu, a nikako samog Brada.

Kako godine odmiču, Chanel ne prestaje istraživati nove načine oglašavanja svog najpoznatijeg proizvoda, a čini se da svakim snimljenim materijalom idealno kombiniraju suvremenost, klasiku, eleganciju, ali i saznanje da se baš svaka žena može osjećati posebno uz kap omiljenog parfema.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju