Pravilna prehrana je ključ uspjeha kada je u pitanju gubitak suvišnih kilograma, no ubrzani tempo života i splet okolnosti često onemogućavaju da se pripdržavamo osnovnih pravila. Provjerite koje su to zamke u koje najčešće upadamo i izbjegnite ih

Klub čistih tanjura

Ne volite bacati hranu, pa radije pojedete sve što ste pripremili. U tome leži zamka jer ukoliko pojedete sve unijeli ste previše hrane u organizam. Stavite manju porciju na tanjur i jedite polako. Prije nego se ustanete kako bi uzeli još razmislite, je li to uopće potrebno ili ste siti. Ostatke hrane spremite za sutra.

Ne postavljajte si zabrane

U redu je povremeno se zasladiti omiljenim poslasticama. Ukoliko pred sebe postavite zabrane teško da ćete ih se i pridržavati. Istraživanje provedeno između trideset žena normalne tjelesne težine pokazalo je da su one kojima je rečeno da je čokolada zabranjena poslastica za njih, pojele više od grupe koja je mogla pojesti koliko želi.

Želite jesti poput drugih

Ljubomorni ste na one koji za ručak mogu pojesti hamburger i pomfrit i ostati mršavi. Pošteno ili ne, neki ljudi jednostavno imaju brzi metabolizam. On je povezan i s količinom kretanja i vježbanja pa je i to jedna od mogućnosti koja može ubrzati vaš metabolizam. Ipak najbolje rješenje je otkriti koja vam hrana najbolje odgovara i držati se toga. Važno je i odrediti veličinu porcije te se ne prejedati.

Ne branite si slatko, zabrana će rezultirati još većom željom. Pojedite omiljenu poslasticu, no budite umjereni.

Kuhanje za jednu osobu

Ukoliko često večerate sami zaključili ste kako vam se ne isplati pripremati kuhane obroke. Najjednostavnije je napraviti brzi obrok od ostataka tjestenine, malo sira i zasladiti se čokoladom ili kolačem. Na kraju shvatite da ste pojeli previše, a da obrok nije sadržavao zdrave i hranjive sastojke. Jedno od mogućih rješenja je pripremiti malo povrća i komad bijelog mesa te u samo nekoliko trenutaka pripremiti obrok od kojeg se nećete udebljati.

Zašto bih uopće pazila na prehranu?

Zamka u koju lako možete upasti je i ona kada ne vidite razlog zbog kojeg bi se počeli zdravo hraniti. Poticaj morate pronaći u sebi, jer na kraju krajeva to i radite zbog sebe, zar ne?

Hranom protiv tuge

Negativne emocije je ponekad najlakše zatomiti hranom. Ukoliko ste imali stresan dan na poslu razmišljate samo o velikom komadu torte koji će vas utješiti. Pronađite alternativu i učinite nešto dobro za sebe. I odlazak u šoping je bolja solucija od prejedanja!

Zaboravite na odustajanje!

Jedan od razloga zbog kojih ne možete izgubiti suvišne kilograme je i odustajanje. Ukoliko vam nije uspjelo do sada, nema razloga zašto vam ovaj put ne bi uspjelo. Razmislite, kalorični obrok će vas razveseliti na trenutak, no već nakon nekoliko minuta ćete se ponovo osjećati loše.

Hrana umjesto zagrljaja?

Hrana nije i ne može biti nadomjestak za zagrljaj ili lijepu riječ. Vrećica čipsa ili veliki sladoled neće riješiti vaš problem niti će nadomjestiti potrebu za ljudskim kontaktom.

Kalorični obrok nije lijek protiv stresa

Obilni obrok nakon napornog dana je ono što nas sve veseli iz jednostavnog razloga. Nesretni ste i jedete kako bi se smirili. Pronađite bolji način, meditirajte ili poslušajte omiljenu pjesmu i učinak će biti isti.

Donesite odluku!

Prestanite čekati veliki događaj kako bi promijenili svoje prehrambene navike. Seksi haljina koju želite odjenuti na vjenčanje je dobar razlog, no zašto ne bi jednostavno donijeli odluku i pridržavali je se bez obzira idete li na važnu proslavu ili ne?

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju