Tijelo možemo razgibati na različite načine: trčanjem, fitnesom i grupnom vježbom. Sve te aktivnosti mogu pridonijeti našoj kondiciji, održavanju tjelesne težine ili čak gubljenju pokojeg kilograma. Ali hodanjem je sve to jednostavnije i jeftinije.

Najprirodnije kretanje 

Hodanje je za čovjeka jedinstven i prirodan način kretanja. Ako nemamo nekih posebnih zdravstvenih tegoba, možemo bez većeg napora hodati bilo kada i bilo gdje. Za hodanje ne trebamo skupu opremu, puno prostora ili novaca. Dovoljno je da to želimo, izađemo iz kuće ili stana i odemo pješice do trgovine ili posla.
Hodanje je sigurna rekreacija za svakoga, bez obzira na dob ili spol. Za hodanje ne trebamo puno novaca i skupu opremu. Jedino što si moramo stvarno priuštiti za hodanje je vrijeme. 

Besplatno do zdravlja 

Iako hodanje često ne doživljavamo kao rekreaciju, činjenica je da redovito hodanje ima brojne pozitivne učinke. Zasigurno u najvažnije ubrajamo one koji se odnose na naše zdravlje. 

Prvo je potrebno naglasiti da hodanje nema negativnih nuspojava pa možemo govoriti samo o pozitivnim aspektima hodanja:
- hodanje pozitivno utječe na prokrvljenost tijela i jača srce te time smanjuje opasnost kardiovaskularnih oboljenja;
- hodanje potiče probavu i djelovanje crijeva te time pridonosi lakšem održavanju tjelesne težine;
- hodanje pomaže pravilnom djelovanju pluća te time poboljšava disanje;
- hodanje potiče pravilno raspoređivanje kalcija u kostima te time pomaže u sprječavanju osteoporoze. 

Ako želite znati koliko energije potrošite, svoju tjelesnu težinu pomnožite s brojem kilometara koje prijeđete pješice. Tako na primjer osoba koja ima 60 kg i propješači 6 km potroši otprilike 360 kcal. S obzirom na to da je to relativno malo kalorija, na dan bismo morali propješačiti popriličan broj kilometara kako bismo smršavili. 

Lijepo tijelo bez napora 

Rekreativnim hodanjem bez poteškoća ćete održavati lijepo tijelo jer hodanje jača i oblikuje mišiće. Mišići s vremenom postaju sve elastičniji i jači. Naravno, te se promjene ne mogu primijetiti nakon dva tjedna hodanja, nego nakon najmanje tri mjeseca redovita hodanja.
Od hodanja ne možemo očekivati da će pomoći u gubljenju prekomjerne tjelesne težine jer hodanjem ne potrošimo puno kalorija. Ali ako se uz redovito hodanje odlučite za zdraviju i manje kaloričnu hranu, onda je moguće da ćete izgubiti i koji kilogram. 

Bolja kvaliteta života 

Zbog tempa suvremenog života, koji nas prisiljava na uporabu prijevoznih sredstava, čini se da je hodanje postalo domena alternativaca, umjetnika, klošara, ekscentrika i čudaka. Ali baš po tome je vidljivo da je u današnjem vremenu hodanje važnije nego što se to čini na prvi pogled: suprotno je brzom tempu, težnji za što većom učinkovitosti i što bolje iskorištenim vremenom. Osim toga, djeluje antistresno i umirujuće jer nakon trideset minuta hodanja tijelo počinje lučiti seratonin (zovu ga i hormon sreće) i endorfine. Dobrom raspoloženju može pridonijeti i glazba koju slušamo hodajući, a to se može postići i razgovaranjem s nekime koga povedemo sa sobom.
Zbog opuštanja hodanje pozitivno utječe i na san, paziti moramo samo na to da ne hodamo nakon osam sati navečer jer povećana količina kisika i bolja prokrvljenost tijela povećavaju budnost. Naposljetku, možemo se za redovito hodanje odlučiti i zato što hodanje povećava lučenje spolnog hormona testosterona te time može pridonijeti poboljšanju seksualnog života.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju