Stres je prisutan u životu svake žene i to kao posljedica ubrzanog dnevnog ritma te raznih obaveza koje je teško, a ponekad i gotovo nemoguće uskladiti. Jedna od posljedica stresa je i debljina. Kako bi ju izbjegli isprobajte 7 koraka koji će vam pomoći da stres stavite pod kontrolu

Za mnoge je stres način života, no u velikim količinama on onemogućava organizmu da normalno funkcionira. Tijelo reagira na stres tako što javlja mozgu da oslobodi hormone uz pomoć kojih će se obraniti. Prvi na redu je adrenalin koji oslobađa pohranjenu energiju kako bi se organizam mogao braniti.

U istom trenutku hormon stresa, kortizol javlja organizmu da nadomjesti tu energiju te se javlja glad. Tijelo nastavlja izlučivati kortizol sve dok se stresna situaciaj ne smiri te cijelo vrijeme traži hranu.

Hormon stresa, kortizol potiče organizam da skaldišti masnoće koje ispuštaju masne kiseline u krv te povisuju razinu kolesterola i te pogoduju razvoju dijabetesa i srčanih bolesti.

U tim trenucima su rijetki oni koji posegnu za voćkom ili zdravim obrokom, umjesto toga u organizam se unose slatkiši te slana, začinjena ili masna hrana koja djeluje na organizam smirujuće.

To postaje navika pa zaposlene osobe koje pokušavaju uskladiti posao i svakodnevicu često posežu za nezdravim rješenjem koje na kraju završi viškom kilograma.

Povećana razina kortizola usporava djelovanje testosterona, hormona koji djeluje na stvaranje mišićne mase te tijelo troši smanjeni broj kalorija. To se prirodno događa sa starenjem organizma, no hormon stresa kortizol ubrzava taj proces. Kortizol također potiče organizam da skaldišti masnoće koje ispuštaju masne kiseline u krv te povisuju razinu kolesterola i te pogoduju razvoju dijabetesa i srčanih bolesti.

Rješiti se stresa u potpunosti nije opcija, no uz pomoć sedam koraka možete staviti razinu kortizola i težinu pod kontrolu, te poboljšati opće zdrastveno stanje.

Napravite nekoliko sklekova!

Od fizičke aktivnosti krv brže cirkulira tijeom i prenosi kortizol do bubrega koji ga izbacuju iz tijela, a to vas trenutno oslobađa oslobađa stresa. Jedna studija pokazala je kako 18 minuta hodanja tri puta tjedno smanjuje razinu kortizola u tijelu za 15%.

Jedite polako!

Kada smo pod stresom jedemo brzo, a rezultat toga je skladištenje masnoća na području trbuha. Usporite, prožvačite svaki zalogaj i mislite na to što jedete. To će smanjiti razinu kortizola i spriječiti nastajanje sala na trbuhu.

Zaboravite na strogu dijetu!

Istraživanaj su pokazala kako dijeta podiže razinu kortizola u organizmu za 18%. Zbog toga se spušta razina šećera u krvi što vas čini nervoznima. Tijelo traži hranu i vi posustajete. Najbolji način je pravilna prehrana, što znači tri obroka i dva manja međuobroka dnevno. Na taj način nećete biti gladni, nećete biti pod stresom zato što ste gladni,a kilogrami će se topiti.

Kontrolirajte se!

Kada vas stres natjera da posegnete za slatkim ili slanim to i učinite. Priuštite si nekoliko kockica čokolade ili manju količinu slanih grickalica, no zadržite stvar pod kontrolom.

Pokušajte bez kofeina!

Stres u kombinaciji s kofeinom loše djeluje na organizam, dvije do tri šalice kave dnevno podižu razinu kortizola za 25% i on ostaje na toj razini tri sata. Kako bi to izbjegli kušajte napitke koji ne sadrže kofein.

Doručkujte zdravo!

Vitamini B i C, kalcij i magnezij pomažu tijelu u borbi protiv stresa. Započnite dan s doručkom bogatim vitaminima i mineralima, grejp ili jagode će osigurati vitamin C, nemasni jogurt kalcij i magnezij, a pecivo od cjelovitih žitarica vitamin B.

Naspavajte se!

Najbolji način da smanjite količinu stresa je dovoljno sna. Istraživanje je pokazalo kako 6 i pol sati sna podiže razinu kortizola i potiće glad. Preporuča se sedam do devet sati sna dnevno koji će osigurati balans u organizmu. Odmorni i naspavani osjećat ćete se bolje.

Sami ćete najbolje pomoći organizmu u borbi protiv stresa, stoga vježbajte i pokušajte se hraniti pravilno. U dnevnim obrocima kombinirajte žitarice, zobenu kašu, krumpir i smeđu rižu.

Zajedničkim djelovanjem vitamini B skupine mogu suzbiti stres, depresiju te bolesti srca i krvnih žila. Namirnice koje ih sadrže su jetra i druge iznutrice, riba, perad, pivski kvasac, jaja, grah, grašak, riža i mliječni proizvodi. Topljivi su u vodi pa se svaki višak izlučuje mokraćom tako da je svakodnevno potrebno unositi nove količine.

Jedan od najčešće konzumiranih nutrijenata s antioksidativnim djelovanjem je vitamin C. Kako na sebe može vezati kisik, djeluje kao 'lovac na slobodne radikale' te štiti od raka i infarkta. Osobe koje su izložene svakodnevnom stresu trebaju pripaziti na dovoljan unos vitamina C. Naranče, paprika i brokula su namirnice bogate tim vitaminom.

Banana u prosjeku ima sto kalorija, a osigurava organizmu vitamin B6 i magnezij koji su važni za živčani sustav i pomažu tijelu u borbi protiv stresa.

Nakupljena negativna energija u vašem tijelu na neki način mora izići van, jedan od jednostavnijih i jeftinijih načina je žvakanje obične gume za žvakanje, no odaberite one bez šećera. Još jedna prednost je što nećete imati potrebu ubaciti još nešto slasno u usta.

Hrana koju ste pripremili sami s namirnicma za koje znate kojeg su podrijetla, provjereni su recept za zdravi život. Uostalom iskušavanje novih recepata oslobodit će vas stresa i pružiti vam zadovoljstvo na kraju dana.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju