Pet porcija povrća dnevno je preporučena doza zdravlja na tanjuru, no ukoliko ste odlučila paziti na zdravlje ovom pravilu dodajte još jedno. Napunite tanjur što šarenijim kombinacijama i jedite namirnice u duginim bojama

Pigmenti su zaslužni za boje voća i povrća. Klorofil je zeleni pigment, rajčica i lubenica su crvene boje zbog likopena, a kukuruz svoju žutu boju duguje ksantofilu. Borovnica je plava zbog antocijana, mrkva i marelica su narančaste zbog beta-karotena.

Namirnice različitih boja sadrže i cijeli spektar fitokemikalija s blagotvornim djelovanjem na zdravlje.

Fitokemikalije su biološki aktivne nutritivne kemikalije pronađene u biljkama, a čuvaju zdravlje i sprečavaju organizam da se razboli.

Nježno obojano povrće i voće bogato je antioksidansima koji štite organizam od slobodnih radikala.

Nježno obojano povrće i voće bogato je antioksidansima koji štite organizam od slobodnih radikala koji uništavaju kolagen koji je zaslužan za elastičnost kože, a mogu i dugoročno loše utjecati na stanje organizma.

Iskoristite razdoblje proljeća i ljeta i uživajte u obilju zdravih namirnica.

Što znače boje?

CRVENA - Trešnje, višnje, rajčice i jagode bogate su likopenom koji im daje crvenu boju. Taj oksidans štiti stanice od starenja, a dokazano je i da štiti kožu od sunčanih opeklina. Kuhanjem se povećava apsorpcija likopena, pa slobodno uživajte u juhi od rajčica ili slasnoj šalši.

NARANČASTA - Marelice, mrkva, mango i naranče sadrže beta karoten, antioksidans koji štiti kožu od ultraljubičastih zraka i pomaže u obnavljanju stanica.

ŽUTA - Banane, nektarine, kukuruz i žute paprike su odličan izvor ksantofila, fitokemikalije koja koja pomaže izmjenu vitamina i minerala između stanica te sprečava bolesti srca.

ZELENA - Zelene jabuke, brokula, kruške i špinat su odličan izvor luteina koji pomaže u hidrataciji kože te čuva njezinu elastičnost i čuva zdravlje očiju. Avokado i zeleno, lisnato povrće bogato je vitaminom E koji jača membrane stanica i sprečava nastanak bora.

Neka istraživanja su pokazala da konzumacija kelja, kelja pupčara, kupusa i brokule može biti osobito učinkovita prevencija malignih bolesti.

PLAVA - Borovnice, šumsko voće, grožđe i šljive sadrže antioksidans koji pomaže u očuvanju kolagena te djeluje na protok krvi kroz organizam.

Kako bi osigurali unos zdravih namirnica u svakodnevnu prehranu uvrstite voće i povrće duginih boja.

Ne zaboravite na bijelu boju pa prilikom pripremanja povrća koristite luk i češnjak koji štite od karcinoma i pomažu kod snižavanja kolesterola.

U kuhinji koristite biljne začine, a za desert poslužite suho ili pečeno voće.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju