Zanimljivo je da su već Feničani 2000 godina prije nove ere znali za vrijednosti tunjevine, koristili ju prehrani i njome trgovali. Danas je tuna postala jedna od najviše konzumiranih riba, kako zbog okusa, tako i zbog visoke nutritivne vrijednosti.

 

Galerija

Nutritivne vrijednosti tune

Plava riba posebno se preporučuje u prehrani jer je gotovo isključivi izvor našem tijelu lako iskoristivih EPA i DHA omega-3 masnih kiselina.

Tuna je plava riba bogata proteinima i omega-3 masnim kiselinama, a prema klasifikaciji „World's Healthiest Foods Rating“ smatra se izvrsnim izvorom B3, B6 i B12 vitamina te minerala selena.

Sadržaj omega-3 masnih kiselina čini tunu izrazito poželjnom namirnicom u prevenciji i liječenju mnogih bolesti. Prema znanstvenim istraživanjima omega-3 masne kiseline kada se redovito konzumiraju u većoj količini preveniraju nastanak nekih vrsta karcinoma poput karcinoma prostate te neke studije pokazuju smanjen rizik od nastanka karcinoma dojke, dok kod karcinoma kolona rizik se smanjuje čak za 55%. Omega-3 masne kiseline djeluju na smanjenje upale u organizmu, regulirajući koncentraciju eikosanoida i citokina koji mogu biti uzročnici kroničnih bolesti poput hiperlipidemije (povišenih masnoća – triglicerida, ukupnog i „štetnog“ LDL kolesterola), dijabetesa tipa II, bolesti srca i krvnih žila. Također se povezuju sa smanjenjem metaboličkog sindroma, inzulinske rezistencije i visokog tlaka, te se koriste u liječenju autoimunih bolesti poput dijabetesa tipa I, reumatoidnog artritisa, ulceroznog kolitisa, Crohna i psorijaze.

PR
PR

Vitamin B12 je bitan za normalno funkcioniranje mozga i živčanoga sustava, te može biti uzročnik psihijatrijskih bolesti i nastanka demencije. Uključen je u nastanak crvenih krvnih stanica te manjak može uzrokovati anemije. Pomaže u nastanku DNA, u metabolizmu masnih kiselina, a i nastanak energije ovisi o B12 vitaminu. U prehrani se nalazi u namirnicama životinjskog podrijetla, a tuna je njegov izvrstan izvor.

Selen je jedan od najjačih antioksidansa te je bitan u obrani organizma od slobodnih radikala, kao i u prevenciji infekcija.

Konzumiranjem 50 g tune zadovoljava se dnevna potreba za selenom, dok će 100 g tune zadovoljiti dnevnu potrebu za vitaminom B12.

Tunjevina Rio Mare Leggero s malim dodatkom ekstra djevičanskog maslinovog ulja i tunjevina Rio Mare Natura u prirodnom soku su uz navedene dobrobiti izvrstan obrok osobama koje brinu o svom zdravlju i izgledu. Kako obje tunjevine sadrže malu količinu tekućine nije ih potrebno cijediti prije konzumiranja. U obrocima preporučuju se konzumirati s povrćem, a sada u proljeće poseban naglasak ćemo staviti na mlado zeleno lišće, što više u svježem obliku, poput salata.

Mr.sc. Irena Švenda, mag.nutr.
Voditeljica Adhara centra za nutricionizam i ayurvedu