Sve je počelo nakon što su paparazzi prošle godine fotografirali glamuroznu trogodišnjakinju Suri Cruise u cipelicama na petu iz kojih se kćerkica Toma Cruisea i Katie Holmes ne skida.
>> Lolita sindrom sve rasprostranjeniji i u Hrvatskoj
Poznati brandovi GapKids, Next i Asda taj su artikl odmah uvrstili među svoje proizvode, naravno zbog zarade, ne misleći pritom je li taj artikl uistinu potreban djevojčicama.
>> Suri u spavaćici i bez cipela u šopingu
>> Nakon štiklica, Suri u plišanim papučama
Grupa majki koje su se okupile na internetu pod nazivom Mumsnet lansirale su kampanju čije je geslo 'Pustite djevojčice da budu djevojčice'. One traže od trgovina da donesu odluku prema kojoj neće prodavati proizvode koji potiču preranu seksualizaciju kod djece.
'Neke od cipela koje sam vidjela na dječjem odjelu više pristaju plesačicama u noćnim klubovima nego djeci', rekla je glasnogovornica grupe Mumsnet, Justine Roberts.
Cipele na petu nisu odjeća koju smiju nositi djeca čija stopala se razvijaju i iako je potpuno normalno da su odrasli uzor djeci u svemu pa tako i u oblačenju, ne treba ih požurivati u odrastanju.
Stručnjaci upozoravaju kako nošenje cipela na petu u najranijoj dobi može dovesti do bolova u kralježnici i artritisa.
'Svaka peta viša od 2 centimetara je pogubna za djecu jer u njoj lako mogu izvrnuti nogu', rekao je pedijatar Gregor McCoshim te dodao kako nekoliko takvih ozljeda za redom mogu dovesti do artritisa.
Brandovi i trgovine koji prodaju cipele s potpeticom za djevojčice od tri godine na više tvrde kako se kupci ne bune, a proizvodi nestaju s polica...