Svi pričaju o krizi, o nezaposlenosti, o visokim cijenama i još većim porezima. Rješenje za dio tih problema pronašla je Andreja Matušin te svoje znanje i organizacijske sposobnosti pretvorila u posao i postala virtualni asistent

Što je virtualni asistent?
Pojam koji je kod nas još prilično nepoznat te često dočekan s podsmijehom ili nevjericom, u Velikoj Britaniji i SAD-u u zadnjih desetak godina toliko se raširio da se smatra jednim od najperspektivnijih i najbrže rastućih zanimanja, iako je i u tim zemljama još početkom ovoga stoljeća bio tek u povojima.

Što je toliko privlačno u zanimanju virtualni asistent?
Virtualni asistenti su samostalni poduzetnici koji se tako i ponašaju, što znači da moraju svoj posao organizirati, prodavati, reklamirati, ukratko - voditi svoje poslovanje, a to iskustvo im je dragocjeno kad pomažu svojim klijentima u njihovom poslovanju. Najčešće rade iz svoga doma, iako su neki toliko razvili poslovanje da imaju prave urede s više zaposlenih. Sve ovisi o postavljenim ciljevima i željenom stilu i načinu života.

Kako ste vi došli na tu ideju i pokrenuli posao?
Uvijek sam puno putovala i imala puno kontakata sa strancima, privatno i poslovno. A sada mi se i privatni život posložio tako da mi treba posao koji će mi omogućavati više fleksibilnosti i mogućnost da sama organiziram svoje radno vrijeme.

Posao virtualnog asistenta pruža upravo to, niste ovisni o jednom poslodavcu, a dobar dio posla također možete odrađivati od bilo kuda s obzirom da današnja sredstva komunikacije omogućavaju kontakte emailovima i telefonima s udaljenih lokacija bez ikakvih zastoja.

Što točno radi virtaulni asistent?
Virtualni asistenti za poslodavce rade točno onoliko sati koliko im je potrebno, što znači da mnoge poslove koje trebate obaviti, a ne stižete, sad možete riješiti putem virtualnog asistenta. Ne morate zapošljavati dodatnu osobu, ne morate osiguravati stol, računalo i sve ostalo potrebno za bilo kojeg honorarca ili studenta kojeg biste inače uzeli, ne morate se brinuti je li ta osoba dovoljno stručna i možete li joj s povjerenjem povjeriti posao jer možete provjeriti njezine reference. A s obzirom da su virtualni asistenti i sami poduzetnici, izuzetno im je bitno da posao obave kvalitetno, efikasno i u zadanim vremenskim rokovima te će često uložiti i dodatni napor da biste vi bili zadovoljni.

Koje sve usluge vam virtualni asistent može pružiti?
Virtualni asistenti vrlo često vas oslobađaju raznih poslova administrativne podrške upravo zato što takvi poslovi oduzimaju mnogo vremena, poput kreiranja i održavanja raznih baza podataka, transkripcije, planiranja vašeg putovanja ili sastanaka, slanja newslettera, održavanja web stranica, održavanja odnosa s vašim klijentima, vođenja narudžbi i slično. Time se vlasnicima ili menadžerima, pogotovo kod manjih tvrtki, omogućava da se usredotoče na bitnije zadatke u kojima oni mogu dati najviše od sebe, odnosno najbolje se koriste njihovi potencijali te stvara veća vrijednost iz njihovog uloženog vremena.

Na primjeru jednog seoskog gospodarstva s kojim radim, na kojemu ima toliko posla oko same poljoprivrede, a zatim još i oko prijema gostiju, da im je jako teško širiti bazu klijenata, pogotovo u početku kada prihodi još nisu počeli redovno stizati virtualni asistent može igrati veliku ulogu. U redovnoj pripremi i slanju newslettera, odgovorima na upite i traženju novih klijenata i kanala prodaje, čime omogućava vlasnicima seoskog gospodarstva da se u miru usredotoče na svoj osnovni posao.

Virtualni asistenti mogu odrađivati najrazličitije poslove, od prevođenja do web dizajna i ostalih marketinških usluga, podrške u prodaji, organizacije raznih evenata (seminara i radionica ili evenata za djelatnike i partnere) ili vođenje financijskih knjiga. Bitno je da za pružanje tih usluga iza njih uvijek stoji višegodišnje iskustvo i dokazane reference.

Za poslodavca to znači da na raspolaganju ima stručnu osobu koja će kvalitetno odraditi posao, predstavljat će se i djelovati kao dio tima, i radit će za vas upravo onoliko koliko je vama to potrebno, na nekom specifičnom projektu ili kroz duže razdoblje.

Andreja Matušin je u krizi pronašla nove mogućnosti i pokrenula posao koji obavlja sa zadovoljstvom te ga uspijeva uskladiti s privatnim obavezama.

Pa tko onda kaže da kriza ne predstavlja nove mogućnosti?

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju