Od ukupnog novca utrošenog na kavu koja se konzumira u kućanstvu, u 2011. godini potrošeno je oko 640 milijuna kuna na kave, od toga 431 milijun na mljevenu i kavu u zrnu (tzv. tursku kavu), 95 milijuna na instant, a 114 milijuna na mikseve.
>> Znate li koliko kalorija ima vaša kava?
Kada se usporedi potrošnja kave (na razini polovice godine), vidi se da, u odnosu na prvu polovicu 2011., u 2012. pada interes za tursku kavu, ali vrijednost time nije pogođena zbog povećanja prosječnih cijena po kojima kućanstva kupuju mljevenu kavu i kavu u zrnu.
>> Pogledajte kako se kuha prava turska kava
Instant kava je bila u problemima kroz zadnjih nekoliko godina, međutim u prvoj polovici ove godine bilježi oporavak, dok su miksevi u padu.
Budući da GfK Consumer Panel prati kako potrošači unutar kućanstva raspoređuju novac tako se uvidjelo da mljevena kava i kava u zrnu raste na račun drugih kategorija pića, unatoč smanjenoj potrošnji stalnih kupaca ove kave.
Konzumna kava rasla je na račun instant vitaminskih napitaka, sokova i kavenih mikseva, a njoj su udio 'uzimali' radleri, čajevi i bezalkoholna gazirana pića.
Radleri nisu očigledan konkurent kavi, ali su prijetnja svim kategorijama pića jer određeno kućanstvo raspolaže s određenom količinom novca pa kada se dio novca daje za kupovinu radlera, ostaje manje za kavu.
Kupci instant kave u prvoj su polovici godine povećali svoja izdavanja na mikseve, 'tursku' kavu, bezalkoholna gazirana pića i mineralnu vodu.