Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti
Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti (Foto: Getty Images)
Sve nijanse ženstvenosti

Hollywood bez šminke: Kako je "no filter" trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti

11-11-2025 Piše Nova Studio
komentari

Dugo je crveni tepih bio sinonim za savršenstvo. Satima su se birale haljine, testirali tonovi pudera i podešavali reflektori da svatko izgleda kao iz reklame. Danas je scena drugačija. Sve češće zvijezde biraju doći baš onakve kakve jesu. I beskrajno smo im zahvalni na tome.

Kada se Pamela Anderson krajem 2023. godine pojavila na pariškom Tjednu mode bez trunke šminke, internet je poludio. Ne zato što je izgledala loše, nego zato što je izgledala stvarno. Neki su je hvalili, neki su se čudili, ali svi su pričali o istom: hrabrosti da bude prirodna. Jamie Lee Curtis već godinama govori da ne želi "glumiti mlađu verziju sebe", a sve više glumica i influencerica otvara vrata stvarnosti. Borama, podočnjacima i svemu onom što kamere i filteri inače brišu.

U trendu Božićni kolačići Nema čega nema Za vas smo složile bogat popis recepata za božićne kolače, sitne i kremaste Danijela Martinović na koncertu Božić s Danijelom u Zagrebu 2025. - 3 Glamurozna i elegantna Haljina Danijele Martinović baš je kraljevska, perfektno joj stoji, a savršen je izbor za druženja u prosincu Andrej Plenković s obitelji u posjeti Papi Lavu XIV. Elegantno izdanje Pogledajte elegantnu kombinaciju Ane Maslać Plenković za posjet Papi

Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Foto: Getty Images

Ovaj trend nije više samo stvar ljepote. Riječ je o potrebi da vidimo nešto stvarno. Čini se kako su ljudi umorni od Photoshopa savršenih života, umorni od filtera, pretvaranja i stalnog poliranja stvarnosti. Traže iskrenost, i to ne samo na Instagramu nego i u stvarnom svijetu.

Ako se nas pita, postoji nešto oslobađajuće u licu bez slojeva pudera, u pjegama, u osmijehu koji nije ispeglan. U vremenu kada su konture, filteri i "perfect skin" postali svakodnevica sve je više onih koji biraju pokazati teksturu kože, grimase i bore od kojih nitko od nas neće moći pobjeći.

Da se razumijemo, to nije bunt protiv šminke, nego poziv da prestanemo mjeriti vrijednost po tuđim standardima. Jer stvarna ljepota nikada nije bila u tome kako izgledamo, nego u tome koliko smo svoji. Autentični. Ali očito se negdje putem to izgubilo. Očito smo negdje putem, želeći varati i sebe i druge, malo skrenuli s puta.

Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Foto: Getty Images  

Zato ono što je počelo kao beauty pokret, kao "no filter" trend, više nije samo hashtag na Instagramu, nego cijela filozofija življenja. I nije to ostalo samo na Hollywoodu. Jer ako slavne žene mogu skinuti slojeve make upa, zašto i brendovi ne bi skinuli slojeve marketinga? Ili?

U svijetu koji je godinama bio opsjednut savršenstvom ta promjena djeluje nekako oslobađajuće. Jer iza svakog filtera, svake lažno sjajne priče i svake "nemoguće ponude" obično stoji isto pitanje: zašto se bojimo biti iskreni? Zašto se ono što je dobro mora uljepšavati?

Zanimljivo je da se ista stvar počela događati i u svijetu reklama. Ljudi više ne reagiraju na bombastične poruke i glumljenu sreću iz reklama. Jednostavno im je postalo previše. Žele konkretno, žele istinu.

Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Foto: Getty Images  

Ono što vrijedi, ne treba filter

Jedan od brendova koji to pokazuje je i Telemach. U zadnjoj oglašivačkoj kampanji koja nas je istovremeno i nasmijala i iznenadila, njihov je pristup prilično jednostavan: nema pretjerivanja, nema velikih obećanja, nema nepotrebnih slogana. Samo ono što je stvarno. Dobra ponuda, kvalitetna usluga i jasan odnos prema korisnicima.

"Bez jeftinih parola, samo dokazano najbrži internet i najbolja sportska ponuda", poruke su jednostavne, ali pogađaju točno gdje treba. Jer to je ono što nas zanima. Što korisnik ima od obećanja koja se neće ispuniti? Što korisnik ima od tisuća eura ulupanih u reklame ako mu internet veza puca svake minute? Dok mnogi pokušavaju impresionirati, Telemach je odlučio pojednostaviti. Bez trikova, bez šminke, bez pretvaranja.

Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Foto: Getty Images  

Danas, kada i fotka tosta ima filter, kada svi pokušavaju izgledati bolje nego što uistinu izgledaju, postalo je pravo osvježenje vidjeti brend koji se ponaša kao čovjek. Iskreno, otvoreno i s dozom autoironije. Telemach zna da se povjerenje ne kupuje efektima. Gradi ga se dosljednošću.

Uz njihovu filozofiju „bez filtera“ sve je jasno i izrečeno bez ukrašavanja. Nema praznih obećanja, ali ima onoga što korisnici zapravo traže: kvalitetan internet, pouzdana optika, jasna ponuda i usluga koja ne glumi da je veća od svemira. Umjesto da prodaje sjaj i skuplja lajkove, oni nude ono što zaista trebamo. Jer filteri su super za fotke, ali ne i za internet. A iskreno, što vrijedi savršen selfie ako se ne može uploadati?

Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Hollywood bez šminke: Kako je „no filter“ trend promijenio pojam ljepote i iskrenosti Foto: Getty Images  

Kad se skine sve suvišno

"Bez filtera" je, čini se, postao novi oblik luksuza. Ne onaj koji se mjeri skupim proizvodima, nego iskrenošću. Autentičnost je postala nova privlačnost, bilo da dolazi s crvenog tepiha ili iz svijeta telekoma. Stvarna vrijednost ne treba biti upakirana u lažni sjaj da bi bila privlačna.

Jer, na kraju dana, sve što zaista vrijedi, vrijedi i bez filtera.

Nova StudioSadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Telemach Hrvatska po najvišim profesionalnim standardima.

 

Pročitaj još
Pročitaj još