1. LOŠE OCJENE PRIJE SMO MOGLI DULJE SKRIVATI
U prošlosti jedinice u imeniku mogle su biti zapisane tjednima prije negoli roditelji imaju mogućnost saznati za njih. Laži se u većini slučajeva nisu tolerirale, iako su učenici davali sve od sebe da svoje loše rezultate zataje što duže. Nakon što roditelji ipak saznaju za loše ocjene, djeca su snosila neku odgovornost. Htjeli to priznati ili ne, postojale su kazne za loše ocjene. I najčešće su to bile zabrane izlazaka, igranja videoigrica i slično. Danas je ocjene gotovo nemoguće zatajiti. Roditelji preko e-dnevnika imaju uvid u svaku promjenu, kao i u izostanke i ostale bilješke. Nemoguće je sakriti i izostanak s nastave jer je svaka odsutnost zabilježena digitalno te automatska obavijest o tome stiže roditeljima na e-adresu. Osim loših ocjena, tu su naravno i one dobre. Moglo bi se reći da je digitalno doba uništilo ljepotu priopćavanja odličnih rezultata roditeljima. Prije su djeca stizala doma trčeći kako bi što prije podijelila sretnu vijest, a danas to roditelji znaju već nakon nekoliko klikova.
2. DRUKČIJI NAČINI DRUŽENJA
Gotovo svatko od nas tko je pohađao školu u ''analogno'' doba u svojoj kolekciji ima fotografiju sreće i veselja koja je zabilježila trenutak nakon ljetnog raspusta i ponovnog susreta sa svojim kolegom iz klupe. Danas rijetko nailazimo na takve situacije jer su manje-više svi školarci i tijekom ljeta ostali u kontaktu sa svojim najdražim prijateljima. To im je, dakako, omogućio digitalni razvoj, odnosno mobilne tarife uz koje su mogli neograničeno surfati i komunicirati preko raznih komunikacijskih platformi. Gotovo svaki školarac koristi se Snapchatom, Viberom, Facebookom i WhatsAppom, što i je u skladu sa smjerom u kojem se čitav svijet razvija. Sa svojim vršnjacima svakodnevno izmjenjuju fotografije ili linkove sa zanimljivim sadržajima. Također, preko istih aplikacija šalju ocjene roditeljima. Uostalom, tu nema ništa sporno. Danas su jednostavno prisutni drukčiji oblici komunikacije. Međutim, ključno je naučiti svog školarca sve o rizicima, ali i o sigurnosti na internetu. Iako su neka prošla vremena vrednovala neke druge aktivnosti, danas roditelji mogu biti sigurniji jer će njihov školarac biti uvijek dostupan ako ima mobitel s dobrom baterijom i dovoljno podatkovnog prometa. Briga manje za roditelje.
3. NOVI STILOVI UČENJA
Davno prije, ono što je rekao učitelj ili učiteljica bila je jedina istina. Danas se ipak situacija promijenila. I to opet zbog digitalnog razvoja. Informacije su dostupne na svakom koraku, a različiti izvori proširuju svijest naših školaraca. Pozitivan je element današnjice činjenica da svatko može saznati više o stvarima koje ga zanimaju, pa tako danas nije čudno ako 15-godišnjak gugla o informaciji koja ga je zaintrigirala u školi.
Možda se još neki boje da je mobitel ''oružje u rukama''. Međutim, sigurni smo kako pravilnim odgojem i davanjem odgovornosti mališanima ne prouzročujemo više nesreće, već otvaramo svijet koji do prije 50-ak godina školarci nisu mogli istražiti.