Rezultati istraživanja što ga je provela Agencija za mjerenje učinaka komunikacije i istraživanja MediaNet pokazuju da su sport i rekreacija aktivnosti kojima se Hrvati najradije bave u slobodno vrijeme te preferiraju tradicionalne načine komunikacije sa svojim prijateljima, odnosno s njima se radije viđaju uživo ili razgovaraju telefonom.
Većina ispitanika (15,6 posto) u slobodno vrijeme najradije se bavi nekim sportom ili rekreacijom, u što spadaju nogomet, odbojka, košarka, plivanje, trčanje, planinarenje, joga, pilates, ples, pokazuju rezultati MediaNetova istraživanja provedenih telefonskom anketom na reprezentativnom uzorku 1028 građana.
IZLAZAK IZ KUĆE I ŠETNJA ISPRED SJEDENJA PRED TELEVIZIJSKIM EKRANOM ILI PRETRAŽIVANJA INTERNETA
Odmah poslije toga, 11 posto ispitanika izjavljuje kako u slobodno vrijeme najradije nešto čita. Slijede oni koji preferiraju šetnje i boravak u prirodi (8,6 posto), pa tek onda oni koji najradije sjede pred televizorom i gledaju sport, filmove, serije, sapunice, ali i prijenos sjednice Sabora (7,3 posto). Gotovo jednak broj ispitanika (7,3 posto) preferira vrtlarenje, rad oko kuće, bavljenje životinjama i slično.
Kuhanje, čišćenje, pranje, rad po kući i kućanski poslovi u slobodno vrijeme okupiraju 6,9 posto ispitanika, dok kavu, izlaske i kupovinu prakticira njih 6,5 posto. U rezultatima istraživanja ispitanici navode i čuvanje djece i unuka (5,1 posto), druženje s prijateljima (4,5 posto), odmaranje i spavanje, pecanje i ribolov, vožnju biciklom i druženje s obitelji. Od ostalih aktivnosti navode se enigmatika, šah, crtanje, slikanje, izrada maketa, izrada lutki, odlazak u lov.Rezultati istraživanja pokazuju da su sport i rekreacija aktivnosti kojima se Hrvati najradije bave u slobodno vrijeme te preferiraju tradicionalne načine komunikacije sa svojim prijateljima, odnosno s njima se radije viđaju uživo ili razgovaraju telefonom
Svega osam ispitanika navodi kako u slobodno vrijeme igra igrice ili se bavi svojim mobitelom, a samo njih pet provodi vrijeme uz računalo, internet i Facebook. Od 1028 ispitanika samo dvoje ispitanika navodi kako svoje slobodno vrijeme provodi uživajući u vjeri, odnosno odlazeći u crkvu.
Rezultati MediaNetova istraživanja pokazuju da 38 posto ispitanika sa svojim prijateljima komunicira jednom dnevno ili svaki drugi dan osobno, izravnim putem, dok 33 posto to čini jednom do dva puta tjedno, 15 posto nekoliko puta dnevno, a 11 posto jedan do tri puta mjesečno.
Telefonom svakodnevno komunicira 45 posto ispitanika, 23 posto to čini jednom do dva puta tjedno, a 21 posto nekoliko puta dnevno. Komunikacija putem društvenih mreža, čini se, ipak nije preferirani način kad se radi o komunikaciji s osobnim prijateljima.
Facebook je najčešće korišteni oblik komunikacije nakon osobnog i telefonskog kontakta. Ispitanici su odgovorili (21 posto) kako preko Facebooka komuniciraju i do nekoliko puta dnevno, a 15 posto to čini jednom dnevno ili svaki drugi dan. Twitterom se koristi 30 posto ispitanika, 29 posto to čini jednom u dva mjeseca ili rjeđe, dok samo jedan posto ispitanika dnevno komunicira putem te društvene mreže.
U komunikaciji s osobnim prijateljima, 14 posto ispitanika nekoliko puta dnevno upotrebljava Viber, 23 posto to čini jednom u dva mjeseca ili rjeđe, a sedam posto jednom dnevno ili svaki drugi dan. Nekoliko puta dnevno koristi se i WhatsApp. To čini 14 posto ispitanika, 18 posto to radi jednom u dva mjeseca ili rjeđe, a devet posto ispitanika jednom dnevno ili svaki drugi dan.
S druge strane, čak 43 posto ispitanika ne komunicira putem Facebooka, 69 posto ne komunicira putem Twittera, 53 posto ne koristi se Viberom, a 55 posto ne služi se aplikacijom WhatsApp u komunikaciji s osobnim prijateljima. (Hina)