Postepeno stjecanje radnih navika od malih nogu moguće je uz pomoć zadatka koji trebaju biti prilagođeni dobi i sposobnostima djeteta.
Zanimljiva nagrada ili pohvala za učinjeno dovoljna je kako bi se dijete osjetilo posebno i vrijedno, no ponekad je potrebno malo se više potruditi. Glavni problem nastupa onda kad primamljive tehnologije remete proces učenja i ometaju zadatak koji dijete treba napraviti.
U istraživanju koje je provela skupina istraživača sa Sveučilišta Hamilton testirana je skupina djece u dobi od 4 do 6 godina.
Glavna zadaća djece bila je da u deset minuta riješe zadatak na računalu, a ako im on dosadi, da slobodno odigraju igricu na iPadu. Pitanje koje je zanimalo znanstvenike bilo je mogu li djeca odoljeti iskušenju i riješiti zadatak?Djeca koja su zamoljena da razmišljaju o zadatku kao da su druga osoba manje su pažnje posvetila tehnologiji i više su radila na ostvarenju dugoročnog cilja, a to je u ovom slučaju bilo rješavanje zadataka.
Prvoj skupini djece istraživači su postavili pitanje - radiš li dovoljno na zadatku?
Drugoj skupini djece istraživači su postavili pitanje u trećem licu, tako da ako se dijete zvalo Hana - radi li Hana dovoljno na zadatku?
Treću skupinu djece istraživači su zamolili da promisle o superjunaku koji je stvarno dobar u onome što radi. Neki od superjunaka koje su djeca spomenula bili su: Istraživačica Dora, Batman i Bob Graditelj.
Kad su djeca izabrala svog superjunaka, zamolili su ih da se obuku u njihov kostim te tako riješe zadatak. Nakon toga su im postavili pitanje koje je bilo vezano uz ime superjunaka, pa ako je dijete bilo odjeveno u kostim Batmana, postavili su mu pitanje: "Radi li Batman naporno na zadatku?"
Na kraju istraživanja stručnjaci su došli do zaključka da su djeca koja su bila odjevena u kostim Batmana izvršila obvezu prije nego ona koja su bila samo pohvaljena.
Razlog tome leži u tome što su djeca u toj situaciji bila udaljenija od iskušenja korištenja iPada i zato su se mogla više fokusirati na rješavanje obveze.
Djeca koja su zamoljena da razmišljaju o zadatku kao da su druga osoba manje su pažnje posvetila tehnologiji i više su radila na ostvarenju dugoročnog cilja, a to je u ovom slučaju bilo rješavanje zadataka, riječi su autora studije koje prenosi World Economic Forum.