Usvajanje radnih navika kod djece zadaća je s kojom se susretne svaki roditelj. Dvije važne osobine s kojima se pritom morate naoružati jesu strpljenje i dosljednost. Istraživanje koje su proveli stručnjaci sa sveučilišta Hamilton još je jednom pokazalo kako će zadatak prezentiran na zabavan način osigurati djetetovu pažnju

Postepeno stjecanje radnih navika od malih nogu moguće je uz pomoć zadatka koji trebaju biti prilagođeni dobi i sposobnostima djeteta.

Zanimljiva nagrada ili pohvala za učinjeno dovoljna je kako bi se dijete osjetilo posebno i vrijedno, no ponekad je potrebno malo se više potruditi. Glavni problem nastupa onda kad primamljive tehnologije remete proces učenja i ometaju zadatak koji dijete treba napraviti.

U istraživanju koje je provela skupina istraživača sa Sveučilišta Hamilton testirana je skupina djece u dobi od 4 do 6 godina.

Djeca koja su zamoljena da razmišljaju o zadatku kao da su druga osoba manje su pažnje posvetila tehnologiji i više su radila na ostvarenju dugoročnog cilja, a to je u ovom slučaju bilo rješavanje zadataka.

Glavna zadaća djece bila je da u deset minuta riješe zadatak na računalu, a ako im on dosadi, da slobodno odigraju igricu na iPadu. Pitanje koje je zanimalo znanstvenike bilo je mogu li djeca odoljeti iskušenju i riješiti zadatak?

Prvoj skupini djece istraživači su postavili pitanje - radiš li dovoljno na zadatku?

Drugoj skupini djece istraživači su postavili pitanje u trećem licu, tako da ako se dijete zvalo Hana - radi li Hana dovoljno na zadatku?

Treću skupinu djece istraživači su zamolili da promisle o superjunaku koji je stvarno dobar u onome što radi. Neki od superjunaka koje su djeca spomenula bili su: Istraživačica Dora, Batman i Bob Graditelj.

Kad su djeca izabrala svog superjunaka, zamolili su ih da se obuku u njihov kostim te tako riješe zadatak. Nakon toga su im postavili pitanje koje je bilo vezano uz ime superjunaka, pa ako je dijete bilo odjeveno u kostim Batmana, postavili su mu pitanje: "Radi li Batman naporno na zadatku?" 

Na kraju istraživanja stručnjaci su došli do zaključka da su djeca koja su bila odjevena u kostim Batmana izvršila obvezu prije nego ona koja su bila samo pohvaljena.

Razlog tome leži u tome što su djeca u toj situaciji bila udaljenija od iskušenja korištenja iPada i zato su se mogla više fokusirati na rješavanje obveze.

Djeca koja su zamoljena da razmišljaju o zadatku kao da su druga osoba manje su pažnje posvetila tehnologiji i više su radila na ostvarenju dugoročnog cilja, a to je u ovom slučaju bilo rješavanje zadataka, riječi su autora studije koje prenosi World Economic Forum.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju