Njega lica, kose i tijela
Analiza istraživanja tržišta koju je proveo Mintel u Velikoj Britaniji pokazuje kako će žene nastaviti s kupnjom losiona za tijelo i preparata za njegu kože. Za sve ostalo, vrijeme je restrikcije.
Tzv. 'šminka efekt' koji se događa kada žene za vrijeme recesije pojačano kupuju luksuzne kozmetičke potrepštine poput dekorativne kozmetike ili parfema, ovoga se puta neće dogoditi.
Nica Lewis, glavna savjetnica u Mintelu kaže kako je uobičajena percepcija javnosti da se u vrijeme krize troši više.
Izgledati dobro za manje novacaLjepota je danas više potreba nego luksuz i žene su stoga kreativnije u potrošnji. Profesionalne tretmane kod kozmetičara i frizera zamijenile su njegom kod kuće
No, istraživanja su, pojasnila je Lewis, pokazala sasvim drugačije rezultate, jer žene troše uglavnom na preparate za njegu lica i kose i to su one kategorije ljepote na koje su žene, u vrijeme recesije, spremna potrošiti više.
Tako je poznati 'šminka efekt' zamijenila deviza 'izgledati dobro za manje novaca', a to je investiranje u kreme, losione i njegu za kosu.
- Ljepota je danas više potreba nego luksuz i žene su stoga kreativnije u svojoj potrošnji. Dobro promisle što će kupiti i što im doista treba.
Istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Americi otkrilo je fascinantne podatke o potrošnji žena u vrijeme recesije.
Treba li nam ruž za usne?
Samo 3 posto žena izjavilo je kako su kupile ruževe da bi se osjećale bolje. 3 posto je kupilo proizvode za njegu kože lica, tijela i kose iz istog razloga. I najzanimljivije, ruž je na prvom mjestu ljestvice proizvoda kojeg bi se žene odrekle u vrijeme krize.
Šest od deset žena u istraživanim zemljama unatoč krizi neće promijeniti svoje navike u kupovini proizvoda za ljepotu. No, Amerikanke će se odreći beauty tretmana i prijeći na njegu kod kuće gdje će same obavljati čišćenje lica, manikuru, pedikuru, depilaciju, pranje i bojanje kose.
Britanke se pak ne žele odreći profesionalnih beauty tretmana, a samo jedna od četiri žene izjavila je kako se odrekla odlaska kod kozmetičarke.
Francuskinje pak imaju najmanje problema s prestankom odlaska kod frizera i kozmetičara i te će tretmane rado raditi kod kuće.
Velika pakiranja za njegu
S obzirom da se kriza prvo osjetila u Americi, istraživanje je pokazalo kako je trećina Amerikanki zamijenila skupe proizvode jeftinijima i to za njegu kože i kose. U Velikoj Britaniji i Francuskoj to je učinilo samo 25 posto žena.
Osim toga, Amerikanke su najsklonije kupovini velikih pakiranja proizvoda ili multifunkcionalnih proizvoda.
Francuskinje pak najviše ostaju vjerne proizvodima koje inače koriste i nemaju ih namjere mijenjati. 12 posto Francuskinja izjavilo je kako će radije uštedjeti na drugim stvarima kako bi mogle nastaviti s kupovinom omiljenih marki.
No, Francuskinje su, kako bi imale omiljene stvari na svojim policama, spremne čekati i rasprodaje.