Vještine današnjih četrnaestogodišnjaka odgovaraju onima dvanaestogodišnjaka iz 1967. godine.
Profesor primjenjene psihologije Michael Shayer koji je vodio istraživanje usporedio je rezultate 800 ispitanika u dobi od trinaest i četrnaest godina s rezultatima njihovih vršnjaka ispitanih 1976.
Broj tinejdžera koji su imali odlične rezultate testa koji je zahtjevao višu razinu razmišljanja je pao. Samo je jedan od deset riješio takav zadatak, za razliku od djece ispitane 1976. kada je svaki četvrti ispitanik točno riješio zadatak.Sposobnosti današnjih tinejdžera tri puta su lošije od tinejdžera iz 1976. godine
Na testu koji je ispitivao vještinu riješavanja matematičkih zadataka rezultati su bili još gori. Samo je jedan od dvadeset tinejdžera postigao odlične rezultate za razliku od djece koja su slične zadatke riješavali 1976. Tada je svaki peti ispitanik postigao maksimalni broj bodova.
Široki izbor televizijskih programa i kompjuterske igrice jedan su od krivaca loših rezultata testiranja. Mentalne sposobnosti današnjih tinejdžera su u zaostatku prema tinejdžerima iz 1975. godine.
Vještine koje pomažu razumijevanju dimenzija, volumena i gustoće poput izrade dvoraca od pijeska, igranje kockama i puštanje zmajeva danas su potisnule kompjuterske igrice.
Učitelji i profesori pripremaju učenike kako bi prošli test te zanemaruju rad na drugim vještinama koje će djeci pomoći da samaostalno rješavaju probleme.
Kako bi vaši tinejdžeri razmišljali i riješavali zadatke brzo i s razumijevanjem primjenite starinske metode odgoja. Smanjite im broj sati koje provode pred televizorom i kompjuterom i prisilite ih neka čitaju i razgovaraju o problemima na koje nailaze.