Nova školska godina je započela, prvašići su krenuli u školu s teškom torbom na leđima. Više od djece strah i tremu osjećaju roditelji koje najviše brine hoće li se njihovi mališani prilagoditi novoj sredini i obavezama
Škola je jedno od najvažnijih životnih iskustava, a 40 tisuća mališana ove je godine prvi puta staviloškolsku torbu na leđa i nakon zvuka zvona sjelo u klupu.
Uz prvašiće i one starije učenike koji već dobro znaju tajne koje skrivaju školski hodnici tremu i strahove proživljavaju i roditelji. Oni su ti koji unaprijed vide sve stresne trenutke poput susreta s učiteljicom, prvih ocjena i upoznavanje novih prijatelja.
Najmlađi se još previše ne zabrinjavaju oko takvih problema, oni znaju da se u školi uči matematika, priroda, da postoji tjelesni odgoj i da se u školu ide svaki dan osim subote i nedjelje.
Zadaća roditelja je da u novom životnom razdoblju s kojim se dijete susreće polaskom u školu i oni pokažu entuzijazam prema učenju i školskim zadacima.
Zadaća roditelja je da u novom životnom razdoblju s kojim se dijete susreće polaskom u školu pokažu entuzijazam prema učenju i školskim zadacima. S djecom je potrebno razgovarati o novim stvarima, sudjelovati u učenju te ih pohvaliti.
Djeci su također potrebna jasna pravila uz pomoć kojih će se bolje snalaziti u školi i, za njih novom društvu. Najbolji način da dijete što prije ozbiljno shvati nove obaveze je uvođenje vremena za učenje i ponavljanje školskog gradiva, određivanje prostora koje će služiti za učenje, upoznavanje s putom od kuće do škole te razvijanje samopouzdanja.
Djetetu je također potrebno ograničiti vrijeme provedeno pred televizorom i u igri te pronaći najbolji način na koji će usvojiti gradivo. Potrebne su i pauze tijekom učenja te pozitivne reakcije roditelja u obliku osmijeha i pohvale.
Roditelj također mora obratiti pažnju na eventualne teškoće u učenju. Samo ranim otkrivanjem one se mogu prevladati. Teškoće mogu utjecati na sposobnost u čitanju, pisanju ili računanju matematičkih zadataka.
Pred djecu ne treba postavljati prevelika očekivanja koja mogu dovesti do gubitka samopouzdanja ili osjećaja nesposobnosti.
Pred prvašićima je novi zadatak, moraju uhvatiti novi ritam i promjene za koje će im, prema riječima učitelja biti potrebno oko mjesec dana.