Fotografkinja Mara Bratoš dva je mjeseca radila na izložbi fotografija "Crus, crura" koja tematizira ljepotu ženskih nogu. Ispred njezinog objektiva poziralo je deset dama. Zašto je tema ženske noge i na koji je to način produbilo rad afirmirane umjetnice otkriva nam uoči otvorenja izložbe.

 

Galerija

Deset žena različitih zanimanja i različite dobi pozirale su ispred objektiva Mare Bratoš, poznate fotografkinje koja je svoju strast usmjerila prema fotografiranju tijela. Dame kojima je Mara Bratoš zahvalna jer su pristale na sudjelovanje su modna agentica Tihana Harapin Zalepugin, manekenka Zvončica Vučković, glumice Ana Maras Harmander, Jelena Perčin, Petra Kurtela, pjevačica Antonija Šerić Matković, balerine Iva Vitić Gameiro, Atina Tanović, Mitsumi Matsuhisa i jahačica Ivana Krile.

Fotografije koje će biti izložene u caffe baru i galeriji Botaničar, 5. studenog, a moći će se pogledati deset dana. Nastale su kao produžetak filozofije njegovanja ženskog tijela. Glatka koža tijela i nogu neiscrpna su tema koja uvijek budi zanimanje žena. Ovim projektom ta je tema prenesena i na fotografiju, glavni umjetnički izričaj autorice. Ciklusom fotografija Mara Bratoš proučava žensko tijelo s fokusom na noge u svojoj spontanosti i slobodi. Projekt i izložba "Crus, crura" nastao je u suradnji s Philipsom, brendom uz koji je Mara u svojem radu mogla biti potpuno slobodna. A upravo je sloboda, uz dugotrajno glatku kožu, jedan od rezultata Philips Lumea Prestige IPL uređaja.

"Mislim da je zanimljivo da se jedan takav brend zainteresirao za ovaj art projekt. Fokus je na izložbi i na umjetničkoj fotografiji, a to nije uobičajeno. U ovom sam projektu dugo i istinski sam uvučena i sretna što su odabrali ovakav način prezentacije".

Mara Bratoš
Mara Bratoš Foto: Mara Bratoš

Sve žene koje su pozirale, Mara je odabrala sama te ih poznaje. Kaže da je svaka na svoj način inspirativna pa ih je zbog toga i željela u ovom projektu koji je svojevrsni nastavak na njezin dosadašnji autorski ciklus – proučavanje tijela.

"Ova se izložba naslanja na moj rukopis. Obožavam raditi tijela. Volim se bavit čovjekovim licem i čovjekovim tijelom. U tom se području osjećam najsigurnije".

Izazov je bio, priča nam Mara, pokazati da su ženske noge lijepe u bilo kojem dobu života. Osjećala se počašćeno jer joj je dana potpuna autorska sloboda. Imala je samo jedan uvjet – rad s analognom fotografijom. Na taj je način dobila ono što je i bio cilj - dočarati ljepotu.

Veliko zanimanje javnosti, Mara Bratoš izazvala je 2017. godine kada je u jednoj zagrebačkoj galeriji otvorila izložbu "Moje golo tijelo bez uljepšavanja". Autoportretima je tada željela pokazati kako trudnoća izgleda u stvarnosti. Svoje fotografije nije uljepšavala, a istaknula je tada kako je taj njezin rad mnogo intimniji jer na fotografijama nije sama.

Kao što možemo zaključiti iz njezinih prošlih istaknutijih radova, tijelo je za Maru Bratoš neiscrpan vid kreativnosti. Pažnju je plijenila još devedesetih fotografijama nagog tijela. Iako je tada bio mnogo veći izazov zadržati reputaciju, riskirala je, a javnost je to prihvatila. Danas, kao i tada, također osjeća potporu svih, a pogotovo žena.

Veselimo se vidjeti što je ovog puta pripremila umjetnica Maja Bratoš.