Kategorija sredstava za njegu i čišćenje lica pretežno je 'ženska' kategorija (97 posto prodaje čine proizvodi namijenjeni ženama), s velikim brojem segmenata te još većim brojem proizvoda i brendova.
Prema podacima agencije Nielsen u posljednjih godinu dana je kroz maloprodajne kanale prodano 5,48 milijuna proizvoda ove kategorije u vrijednosti od 250,6 milijuna kuna.
Iako su cijene na razini kategorije niže za oko 4 posto, kategorija bilježi pad prodaje u 2010. godini, i to za 9 posto vrijednosno i 5,5 posto komadno.
Prema rezultatima istraživanja magazina 'Ja trgovac' i agencije Hendal provedenom tijekom studenog na reprezentativnom uzorku od 403 ispitanika, sredstva za njegu lica koristi 69 posto ispitanika, dok ih 31 posto građana uopće ne koristi.
Najviše građana koristi preparate jednom dnevno (35 posto). Najčešće se koristi krema za dnevnu njegu (53 posto), zatim sredstva za njegu lica nakon brijanja (31 posto), dok se ostale vrste preparata koriste značajno manje.
Zanimljivo je istaknuti da čak polovica korisnika preparata za njegu lica najviše vjeruje brendu Nivea (51 posto).
Polovica korisnika sredstava za njegu lica najčešće kupuje u specijaliziranim trgovinama (53 posto), trećina u običnim trgovinama (35 posto), a mali postotak korisnika najčešće ih kupuje u ljekarni (6 posto).
Spomenuti preparati najviše se koriste u ekstremnijim godišnjim dobima, zimi (52 posto) i ljeti (30 posto).
>> 10 koraka do savršeno čistog lica
>> Otkrijte tajne ljepote skrivene širom svijeta
Usprkos globalnom trendu korištenja prirodnih preparata više od polovice ispitanika izjavljuje da prilikom kupovine ne obraća pažnju na to da li su proizvodi izrađeni od prirodnih sastojaka (57 posto).