Kontroverza je poželjna u svijetu mode, jer ona privlači pažnju te olakšava postizanje ili zadržavanje 'cool' statusa među onima koji se žele doživljavati kao dio posebne i hrabre modne klike.
Pomicanje granica seksualnosti, političko ili ekološko šokiranje je ono iza čega će fashionisti uvijek stati, ali rasnog i vjerskog pitanja će se kloniti kao trendseterica prošlogodišnjeg 'it' modela cipela.
Na tom vrućem ispitu pao je talijanski 'Vogue' koji se na Twitteru našao kao usred bojnog polja bombardiran komentarima stotinama čitatelja zgranutih predstavljenim trendom 'robovskih' naušnica.
Okrugle, poput alki ili kreola, gole ili ukrašene kamenčićima, nisu potakle raspravu zbog svog benignog oblika već zbog priloženog opisa 'robovskog' nakita.
'Ako njihovo ime i podsjeća na tradiciju ukrašavanja obojenih žena koje su dovedene na jug SAD-a u 18. stoljeću, njihova posljednja interpretacija je čista sloboda' objašnjeno je u spornom tekstu.
Nakon mnogobrojnih reakcija urednica Franca Sozzani uklonila je članak te se ispričala svima koje je, kako navodi,' nespretan prijevod s talijanskog na engleski' uvrijedio.
'Talijanska riječ koja opisuje takvu vrstu naušnica trebala se prevesti s rječju 'etno'. Još se jednom ispričavamo zbog teksta kojeg smo uklonili s web stranice' objavila je Sozzani.
Modni mediji su se već spoticali o kamen rasne problematike te je i Naomi Campbell priznala kako je urednik jednog australskog modnog časopisa dobio otkaz jer je za naslovnicu odabrao njezinu fotografiju.
>> VIDEO: Šokantna i provokativna poruka modne biblije
>> Elle izblijedio kožu indijskoj ljepotici
Javno se šuškalo kako je posljednji njujorški tjedan mode bio 'najbjeliji' do sada, a redovita praksa je i izbjeljivanje kože na naslovnicama čemu svjedoči Halle Berry u prošlogodišnjem rujanskom broju američkog 'Voguea' te Indijka Aishwarya Rai u magazinu 'Elle'.
No, prije tri godine talijanski 'Vogue' jedan je broj posvetio isključivo Afroamerikankama i tim potezom postigao najveću prodaju ovog časopisa u Italiji i status jedinog izdanja izdavača Conde Nastea koji je rasprodao cijelu nakladu, zbog čega je tiskan u dodatnih 60.000 primjeraka.